آخرین مظنون آتش‌ سوزی مرگبار مجیدیه دستگیر شد

آخرین مظنون پرونده آتش‌سوزی مرگبار ساختمان مسکونی در مجیدیه که منجر به مرگ چهار نفر شده بود، پس از ماه‌ها فرار شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۳۷۸۸۱
آخرین مظنون آتش‌ سوزی مرگبار مجیدیه دستگیر شد

به گزارش جام‌جم، این آتش‌سوزی شامگاه سوم بهمن سال گذشته در ساختمان شش طبقه‌ای در خیابان ابوالحسنی محله مجیدیه تهران رخ داد و به کشته شدن مادربزرگ و نوه‌اش و دو مرد جوان منجر شد. در شاخه‌ای از تحقیقات مشخص شد، سرایداری که توسط مالک ساختمان اخراج شده بود، در حال پرسه زدن در حوالی ساختمان بوده و یکی از ساکنان از او شنیده که تصمیم دارد از مالک انتقام بگیرد، بنابراین وی به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که پس از 112 روز فرار در تهران دستگیر شد.

مراد وقتی روبه‌روی بازپرس جنایی قرار گرفت، اتهام آتش‌سوزی عمدی را نپذیرفت و گفت: چند ماه قبل پس از اختلاف با جمشید، مالک ساختمان، او مرا از خانه بیرون کرد و حق و حقوقم را نداد. روز حادثه برای صحبت با او به ساختمان آمدم که بین ما درگیری پیش آمد و من تهدید کردم اموال او را آتش می‌زنم، اما این کار را نکردم. پس از صحبت با یکی از اهالی ساختمان، آنجا را ترک کردم و نمی‌دانم چه کسی خانه را آتش زده است. فردای آن روز به شهرستان رفتم تا این که ماموران چند ماه بعد مرا شناسایی و دستگیر کردند. تهدید مالک ساختمان را قبول دارم، اما قتلی مرتکب نشدم.

در ادامه دو مظنون دیگر که روز حادثه با ظرف بنزین در حوالی محل حادثه دیده شده بودند، تحت تعقیب قرار گرفته و یکی از آنها دستگیر شد.

پسر جوان با رد اتهام قتل مدعی شد: روز حادثه مالک ساختمان مشغول تعمیر خودروی وانتی بود که از من و امیر خواست بنزین تهیه کنیم. ما هم ده لیتر بنزین از پمپ بنزین رسالت خریدیم و به جمشید دادیم. نمی‌دانم چه کسی خودروهای داخل پارکینگ را آتش زده است. فقط حوالی عصر جمشید را به‌همراه مراد، سرایدار سابق و امیر را در ساختمان دیدم.

با اظهارات پسر جوان تحقیقات برای دستگیری امیر به عنوان آخرین مظنون آغاز شد. سرانجام متهم 33 ساله عصر شنبه در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. او روز گذشته در بازجویی‌ها با رد اتهام آتش‌سوزی مدعی شد روز حادثه به درخواست جمشید برای او بنزین تهیه کردم. مرد سرایدار به آنجا آمد و با جمشید درگیری لفظی پیدا کرد. من حوالی ساعت 8 از ساختمان بیرون آمدم و صبح متوجه حادثه شدم.

با اعترافات آخرین مظنون آتش‌سوزی مرگبار در مجیدیه تهران، او با دستور محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها