دولت فراری یمن در اقدامی نمایشی وارد عدن شد

خالد بحاح، نخست‌وزیر و اعضای دولت مستعفی و فراری یمن در اقدامی نمایشی وارد شهر عدن در این کشور شدند. شبکه الجزیره روز گذشته با اعلام این خبر گفت همراه بحاح هفت نفر از وزرای کابینه مستعفی یمن وارد این شهر جنگزده شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۶۴۵۵

از سوی دیگر، منابع محلی یمنی گفتند بحاح پس از پنج ماه اقامت در عربستان به یمن بازگشته تا فعالیت‌های خود را از داخل یمن ادامه دهد. این هیات شامل عبده محمد الحذیفی وزیر کشور، لطفی باشریف وزیر ارتباطات، محمد المیتمی وزیر برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی، علوی بافقیه وزیر مهاجران، سمیره باعبید وزیر امور اجتماعی و چند مقام دیگر است.

بحاح پیشتر نیز در اقدامی مشابه به عدن رفته بود اما حضور نیروهای انصارالله باعث شد وی پس از چند ساعت این شهر و یمن را ترک کند. شهر عدن محل منازعه نیروهای مردمی یمن و مزدوران عربستان است. بحاح در حالی به یمن بازگشته که عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی این کشور روز دوشنبه وزرای جدید نفت، بهداشت، جوانان و ورزش را معرفی کرد.

همزمان با این اتفاق، منابع یمنی اعلام کردند سفیران آمریکا، روسیه و فرانسه روز سه‌شنبه در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور فراری یمن در محل اقامتش در ریاض، با وی درخصوص حل بحران یمن و راه‌های احیای روند صلح گفت‌وگو کردند. پیشتر اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل نیز برای گفت‌وگو با منصور هادی به ریاض رفته بود . قرار بود دور جدید گفت‌وگوهای صلح دریمن این هفته شروع شود اما منصور هادی با پس‌کشیدن از روند گفت‌وگوها اعلام کرد تا حوثی‌ها قطعنامه 2216 شورای امنیت را نپذیرند حاضر به مذاکره با آنها نیست .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها