خبرگزاری رویترز در خبری فوری از ورود عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به شهر بندری عدن واقع در جنوب یمن خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۴۴۹
منصور هادی وارد عدن شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، عبد ربه منصورهادی رئیس جمهور مستعفی یمن که در ریاض پایتخت عربستان مستقر بود به عدن واقع در جنوب یمن وارد شد.

پیشتر رسانه‌های سعودی در راستای امن نشان دادن عدن در جنوب یمن از ورود خالد بحاح نخست وزیر مستعفی یمن و 7 تن از وزرای وی به این شهر خبر داده بودند.

شهر عدن واقع در جنوب یمن که اکنون در اختیار نیروهای منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور است از روز گذشته شاهد اعتراض نیروهای نظامی وابسته به هادی بوده است.

این افراد عضو گردان «الحزم سلمان» هستند که از یک ماه پیش آموزش دیده‌اند و در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های مالی ائتلاف حمله به یمن دست به اعتراض و تمرد زدند.

پیش از این نیز خالد بحاح به عدن آمده بود که بعد از گذشت ساعاتی به دلیل نبود امنیت در این شهر آن را ترک کرد.

عربستان سعودی به همراه برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بعد از استعفا و فرار منصور هادی از صنعا پایتخت یمن، عدن را به عنوان پایتخت موقت یمن اعلام کردند و سفارتخانه‌های خود را به این شهر انتقال دادند.

عناصر القاعده طی چند وقت اخیر و در نتیجه ضعف حکومت منصور هادی، در عدن فعال شده بودند و با حرکت به سمت شهرهای شمالی از جمله صنعا در این شهرها به بمب‌گذاری و ترور می‌پرداختند. انصارالله نیز با حرکت به سمت شهرهای جنوبی تلاش کرد تا عناصر القاعده را از این شهرها بیرون کند.

عربستان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس با ادعای بازگرداندن مشورعیت به یمن در 4 فرودین به این کشور حمله کردند، بعد از گذشت 6 ماه از این حملات بخش زیادی از زیر ساخت های یمن را تخریب و بیش از 4 هزار نفر از مردم این کشور کشته شده‌اند.

این کشورها با پیاده کردن نیرو در عدن تلاش کردند تا دولت مستعفی یمن را در این شهر مستقر کنند که این هدف به دلیل ناتوانی این کشورها در برقراری امنیت در این شهر عملا محقق نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها