مقابله با کم‌فروشان اینترنتی

امکان سنجش سرعت و حجم اینترنت به‌صورت آنلاین فراهم شد. از این پس در صورتی که کاربران از اتمام حجم مصرفی زودتر از انتظار و سرعت شکایتی داشته باشند، به آن رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۸۳۴۹۸۳

به گفته غلامرضا داداش‌زاده، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، به مشکلات اینچنینی براحتی رسیدگی خواهد شد و در صورت وجود هرگونه ابهام و شکایت درباره کم‌فروشی اینترنتی، مشترکان می‌توانند با استفاده از سامانه 195 و پیگیری از سوی رگولاتوری درخواست رسیدگی به مشکل را داشته باشند.

داداش‌زاده در گفت‌و‌گو با مهر افزود: طبق شواهد، سرعت اینترنت نسبت به گذشته بهتر شده است و مساله کم‌فروشی نیز با اعلام نام اپراتور متخلف پیگیری می‌شود.

به گفته او، اپراتورها باید پیش از اتمام حجم اینترنت و برای جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت آزاد، موضوع را اعلام کنند. البته فقط اپراتور همراه اول تا حدی این مساله را رعایت می‌کند و اپراتورهای ایرانسل و رایتل چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

با تاکید معاونت رگولاتوری، اپراتورها باید از این پس در سه مرحله 60 درصد استفاده، 90 درصد و اتمام کامل بسته اطلاع‌رسانی کنند تا مشترک بدون اطلاع از اینترنت آزاد استفاده نکند و هزینه‌ای را ناخواسته متحمل نشود. بعلاوه اپراتورها موظفند درباره مصرف اینترنت آزاد هم از کاربر اجازه بگیرند. آنچه مدنظر است، شفاف‌سازی کامل عملکرد اپراتورهاست تا مساله مبهمی برای کاربر وجود نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها