القاعده علیه داعش اعلام جنگ کرد

رهبر القاعده در پیامی صوتی اعلام کرد رهبری داعش اقدام به فتنه و ایجاد اغتشاش می‌کند و بر این مساله تاکید کرد که این تروریست منزوی عراقی، رهبر تمام مسلمانان و گروه‌های شبه‌نظامی موسوم به خلیفه نیست.
کد خبر: ۸۳۴۷۹۹

به گزارش شبکه خبری ای.بی.سی،‌ مدیر سابق مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا با ابراز شگفتی از اظهارات ایمن الظواهری، رهبر القاعده درباره اعلان جنگ علیه داعش گفت: الظواهری تاکنون درباره داعش و ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه به این وضوح اظهارنظر نکرده بود. این مساله نشان‌دهنده اختلافات گسترده میان رهبر داعش و القاعده است و به نظر می‌رسد این روند سازش‌ناپذیر باشد.وی افزود:‌ آمریکا می‌تواند از این روند به گونه‌ای بهره‌برداری کند که این دو گروه علیه یکدیگر دست به اقدام زده و یکسری درگیری‌ها و ترورها علیه یکدیگر ترتیب دهند؛ نظیر کشته شدن فرستاده الظواهری توسط داعش در سال 2014 که برای میانجیگری آتش‌بس میان مخالفان در سوریه مامور شده بود.

الظواهری در این پیام از البغدادی به دلیل بی‌توجهی به مسلمانان رنج کشیده در غزه و پاکستان شکایت کرد و گفت:‌ ترجیح می‌دادیم حتی‌الامکان واکنشی نشان ندهیم و آتش این فتنه را خاموش کنیم اما ابوبکر البغدادی و برادرانش چاره‌ای برای ما نگذاشتند جز آن‌که از تمامی مجاهدان بخواهیم تا بیعت خود را از این گروه پس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها