از غرایز تکاملی تا آثار هنری روز

علل اهمیت زیبایی در انتخاب همسر

انتقاد خطیب جمعه تهران از افزایش طلاق در کشور

معیار قرار دادن فقط زیبایی و یا ثروت در ازدواج درست نیست

خطیب موقت جمعه تهران با انتقاد از افزایش طلاق در کشور گفت: باید محور و معیار انتخاب همسر اسلام و ایمان طرف باشد، متاسفانه چه بسا افراد فراوانی محور را در انتخاب همسر موارد دیگری قرار دادند، مثلا فقط زیبایی و یا ثروت طرف را مدنظر قرار می‌دهند که درست نیست.
کد خبر: ۸۳۴۳۴۵
معیار قرار دادن فقط زیبایی و یا ثروت در ازدواج درست نیست

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی تصریح کرد: اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) با حضرت زهرا (س) است؛ ازدواج یک مسئله بسیار مهمی است که باید ساعتها و شاید روزها راجع به به آن سخن بگوییم، پیامبر (ص) به ازدواج سفارش کردند، زوجین باید محور و معیار انتخاب همسر اسلام و ایمان طرف باشد، زوجین باید انقلابی باشند و شرایط یکدیگر را درک کنند و از ظلم به یکدیگر بپرهیزند، این موارد معیار است، متاسفانه چه بسا افراد فراوانی محور را در انتخاب همسر موارد دیگری قرار دادند، مثلا فقط زیبایی و یا ثروت طرف را مدنظر قرار می‌دهند که درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلایل طلاق در کشور ما زیاد شده است، وقتی محور یک زندگی مادیات باشد، به اندک تلخی متلاشی می‌شود، چندی پیش در رسانه‌ها آمده بود که روزانه 500 طلاق در کشور اتفاق می‌افتد، یعنی از هر 4 ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر می‌شود، از آنجایی که محور و معیار در زندگی‌های امروزی مادیات و لذت‌های دنیوی شده است، اگر ذره‌ای این لذت‌های دنیوی آسیب ببیند، طلاق اتفاق می‌افتد،‌ آن هم طلاق توافقی که موضوع بسیار عجیبی است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش یادآور شد: در طلاق توافقی بیشترین حقی که ضایع می‌شود از زوجه است، زوجین از هوسرانی و کم حوصلگی در زندگی بپرهیزند، به محض اینکه اتفاقی خلاف باب میلشان افتاد، سراغ طلاق نروند، آیا این زندگی است پس حلم و صبر چه می‌شود؟

به گزارش فارس، آیت‌الله موحدی ‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: اگر تیم مذاکره کننده هسته‌ای مراقب و مواظب باشند و تقوای سیاسی داشته باشند و در عملکردشان دقت کنند و در حدی که لازم است فکر کنند مطمئن باشند که مشمول عنایات غیبی پروردگار خواهند شد.

وی افزود: اگر می‌خواهید به هر مقام بلندی برسید و به هر چیز گرانبهایی دست یابید و با یک حرکت کشور را از حلقوم آمریکا بیرون بیاورید و خود را از ذلت بردگی آمریکا نجات دهید و عزیز و حاکم شوید، و به مرحله‌ای از قدرت برسید که نامتان پشت آمریکا را بلرزاند، تنها راهش ایمان به خدا و وعده‌های اوست.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب که این چنین مقابل استکبار و آمریکا ایستاده‌اند به این دلیل است که به خداوند و وعده هایش ایمان دارند، این ایمان است که می‌تواند انسان را موفق کند و به پیروزی برساند.

وی با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن اظهار داشت: قلوب مسلمین جهان و همه آزادگان از جنایاتی که بر مردم یمن می‌رود، مجروح است و التیام نیافته و رو به افزایش است، نظام حاکم بر عربستان سعودی به زائرین بیت‌الله الحرام سفارش می‌کنند که قرآن بخوانید، من هم از تریبون نماز جمعه به حاکمان سعودی سفارش می‌کنم که «شما هم قرآن بخوانید».

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین متذکر شد: این روزها صحنه‌های دلخراشی از فرار مردم عراق و سوریه در تلویزیون پخش می‌شود که خانه و زندگی‌شان را به واسطه مظالم داعش کثیف رها کردند و جانشان به لبشان رسیده است، کجایند مدعیان حقوق بشر به ویژه آنان که ادعای اسلام دارند، کجایند؟ رویشان سیاه است!

وی ادامه داد: آمریکا ادعا می‌کند با ائتلاف کشورها می‌خواهد داعش را ریشه‌کن کنند اما دروغ می‌گوید، آمریکا می‌خواهد از داعش در آنجا که مایل است استفاده کند، آمریکا نمی‌خواهد داعش نابود شود و به عبارتی می‌خواهد داعش را اداره کند. یعنی مثلا بگوید در این کشور اجازه کشتار داریم اما اجازه ورود به آن یکی کشور را نداری! آمریکا داعش را می‌خواهد و دروغ می‌گوید که به دنبال نابودی و ریشه کن کردن داعش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها