در روز نخست رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، تیم ملی ایران در شرایطی صاحب چهار مدال شد که امیر مهدی زاده ستاره تیم ملی تنها طلایی ایران در این روز بود.
کد خبر: ۸۳۲۴۰۲

به گزارش جام‌جم، سیزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی با شرکت 285 ورزشکار از 33 کشور آسیایی در ژاپن، مهد کاراته آسیا آغاز شد که تیم ملی ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها برای نخستین‌بار در مجموع زنان و مردان صاحب عنوان قهرمانی شده بود و رقابت این تیم با رقیب دیرینه در سرزمین آفتاب تابان حال و هوای خاصی داشت. در این میان گرچه سه نفر از ملی پوشان کشورمان از دور رقابت‌های کاتا (اجرای فرم) و کومیته (مبارزه) کنار رفتند، اما سه ملی‌پوش فینالیست شدند و یک نفر برنز کسب کرد.

در وزن 60 کیلو؛ امیر مهدی زاده دارنده مدال طلای جهان حضوری مقتدرانه داشت. او در اولین مسابقه 11 بر 3 حریف چینی را شکست داد، در گام دوم کاراته‌کای کره‌شمالی را 8 بر صفر مغلوب کرد و در یک چهارم نهایی حریفی از عربستان را 5 بر صفر شکست داد و در نیمه نهایی دست به کار بزرگی زد و حریفی از میزبان این رقابت‌ها را یک بر صفر شکست داد و فینالیست شد.

مهدی‌زاده در دیدار نهایی با صلابت ظاهر شد و ضمن کسب برتری 9 برصفر برابر حریفی از چین‌تایپه طلایی شد. او پیشتر یک برنز آسیا، طلای بازی‌های آسیایی اینچئون و یک طلا و یک برنز رقابت‌های جهانی را در کارنامه افتخاراتش ثبت کرده بود.

در وزن 67 کیلو؛ سعید احمدی دارنده مدال نقره جهان ابتدا حریفی از سریلانکا را 6 بر صفر و در ادامه با رای داوران کاراته‌کای کویتی و در نیمه نهایی نیز حریف اردنی را 3 بر صفر شکست داد و گام به فینال گذاشت. احمدی در پیکار نهایی برابر حریف قزاقستانی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 50 کیلوی زنان؛ سحر کرجی ابتدا نماینده سریلانکا را 8 بر صفر و در ادامه کاراته‌کایی از قزاقستان را 2 بر یک مغلوب کرد. او در نیمه نهایی نیز حریفی از هنگ‌کنگ را 2 بر صفر شکست داد و به فینال رسید. در دیدار نهایی کرجی برابر حریفی از ژاپن مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در کاتای انفرادی مردان، مهران قربانعلی‌پور هر چند در دور اول به حریف هنگ‌کنگی باخت، اما در شانس مجدد کاتارو‌هایی از امارات و چین‌تایپه را شکست داد و برنز گرفت.

این در حالی بود که در 55 کیلو رضا روشن در گام اول حریف کویتی را 15 بر 9 شکست داد، اما در ادامه دو شکست پیاپی برابر حریفانی از چین‌تایپه و ژاپن به ترتیب با نتایج 3 بر صفر و
7 بر2 پذیرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در 55 کیلوی زنان نیز فاطمه چالاکی 3 بر یک به حریفی از کره‌جنوبی باخت و حذف شد. در کاتای انفرادی هم مهسا افسانه گرچه در نخستین گام حریف سریلانکایی را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد، اما در دور دوم به حریف ویتنامی باخت و حذف شد.

برنامه رقابت‌های امروز ملی‌پوشان کاراته

وزن 61 کیلو زنان: رزیتا علیپور ـ قزاقستان ـ (کره‌جنوبی ـ ویتنام)

68ـ کیلوزنان: الهه رضازاده ـ ژاپن ـ (هند ـ چین)

68+ کیلو زنان: حمیده عباسعلی ـ ویتنام (ژاپن ـ هند)

75 کیلو مردان: ابراهیم حسن‌بیگی ـ عراق ـ (برنده کره‌جنوبی ـ ازبکستان)

84 -کیلو مردان : ذبیح‌الله پورشیب ـ ویتنام ـ (ژاپن ـ هند)

84+ کیلو مردان : سجاد گنج‌زاده ـ تایلند

مقدماتی و فینال کاتای تیمی مردان (رضا خداشناس، سیدجمشید حسینی و بهنام قاسمی) ـ ژاپن

کاتای تیمی زنان (پریسا رحمانی، مهری یزدانی و مائده نصیری) ـ مالزی

اعلام ترکیب امیدهای کاراته

رقابت‌های انتخابی رده سنی امید پسران طی دو روز گذشته در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد و نفرات اعزامی به پیکارهای جهانی مشخص شدند.

در 60ـ کیلو، میعاد یاری، در 67ـ کیلو، علیرضا شیرصفت، در وزن 75ـ کیلو، علی‌اصغر آسیابری، در 84ـ کیلو مهدی خدابخشی و در 84+کیلوگرم کوشا تیموری به عضویت تیم ملی درآمدند. نهمین دوره رقابت‌های جهانی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال آبان در جاکارتای اندونزی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها