تصویربرداری فاز 3 سریال تلویزیونی «سرزمین کهن» از آبان‌ماه شروع می‌شود

8 سریال جدید در خط تولید سیما

نویسنده سریال «پایتخت» گفت: امیدوارم هر نویسنده فقط سالی دو کار داشته باشد زیرا پرکاری نشانه مرغوبیت یک نویسنده نیست. به نظرم کیفیت مهم‌تر از کمیت اجراست.
کد خبر: ۸۳۲۲۶۵
سریال نوروزی 95 درباره جوانان پایتخت‌ نشین است

حسن وارسته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص فعالیت جدید خود گفت: در حال نگارش سریال برای نوروز 95 هستم، اسم موقت این سریال «کار نشد ندارد» است. فیلمنامه درباره یک عده جوان پایتخت‌ نشین است که منتظر بارش کار از آسمان هستند و با مواجه شدن یک جشنواره به نام «اقوام» در تهران ناگزیر طی یک حوادثی مجریان اجرایی این جشنواره می‌شوند و با تعاملی که با گروه‌های شهرستانی دارند نگرش آن‌ها عوض می‌شود.

وی افزود: فضای سریال طنز و متناسب با حال و هوای نوروز است. این فیلمنامه از طرف گروه فیلم و سریال برون‌مرزی به من داده شده است و با همکاری امیر شاداب، سولماز غلامی و جواد حبیب‌پور در حال نگارش این فیلمنامه هستم.

نویسنده سریال «پایتخت» گفت: در حوزه فیلم و سریال برون‌مرزی ابتدا فیلمنامه نگارش می‌شود. بعد تهیه‌کننده و کارگردان را تعیین می‌کنند، هنوز عوامل این سریال مشخص نشده است.

وارسته درخصوص انتقاد به فیلمنامه اظهار کرد: یکی از وجوه آثار هنری این است که هنگام مواجهه با مخاطب کمی سلیقه‌ای عمل می‌شود و مخاطب هم سلیقه‌ای برخورد می‌کند. نقدها را نمی‌پذیریم و عادت به نقد کردن فیلم و سریال‌ها داریم. حتی قشر فرهیخته دنیا دیده ما در خصوص آثار هنری موضع می‌گیرند.

وی افزود: اگر بخواهیم به سراغ شاخصه‌های اجتماعی برویم حتی برخی انتظار دارند فیلمنامه را برای آن‌ها ارسال کنیم تا اگر نظر مثبتی دارند فیلم را تولید کنیم. همچنین در صحبت‌هایشان شعار می‌دهند که ما نقدپذیر هستیم، در صورتی که اگر نوک پیکان طنز به سمت مسئولین و ارگان خاصی برود، اعتراض می‌کنند که چرا از ما انتقاد می‌کنید.

نویسنده سریال «پایتخت» در خصوص اینکه مردم از چه طنزی استقبال می‌کنند، گفت: تجربه ثابت کرده است وقتی در دل خانواده‌ها می‌رویم و به خاطرات جمعی که مردم با آن همذات‌پنداری دارند، می‌پردازیم استقبال و ارتباط خوبی را از طرف بینندگان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم هر نویسنده فقط سالی دو کار داشته باشد زیرا پرکاری نشان‌دهنده مرغوبیت یک نویسنده نیست به نظرم کیفیت مهم‌تر از کمیت اثر است. همچنین امیدوارم فضا طوری شود که افراد مستعد و جوان به جرگه نویسندگی اضافه شوند و طوری نشود که جایگزینی برای نویسندگان طنزی که به تعداد انگشتان دو دست نمی‌رسند، نداشته باشیم. ما به دنبال نویسنده خوب هستیم که مردم را بشناسد و با فضای اجتماعی و ادبیات روز آشنا باشد.

وارسته درباره نویسندگان جوان گفت: برخی از آنها خیلی پرمدعا هستند. می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند، صبوری ندارند با فضای عرفی، اجتماعی آشنا نیستند. ویژگی‌ یک نویسنده زیرک و توانا این است که در فضایی که زندگی می‌کند، بتواند با هر محدودیتی که وجود دارد آثار خلاقانه تولید کند و محدودیت را بهانه‌ای برای ادامه کار خود قرار ندهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها