لاوروف:

بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است و ارتش این کشور تنها قدرت موجود برای مقابله با داعش محسوب می شود.
کد خبر: ۸۳۱۴۹۷
بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سرگئی لاوروف تروریسم را بزرگترین چالش در برابر کشورهای منطقه و جهان دانست و افزور ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم، فعال ترین نیرو است و بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است و ارتش سوریه نیز تنها نیروی مؤثر در میدان جنگ با داعش است.

وی افزو.د: ائتلاف واشنگتن علیه داعش کارآمد نیست، زیرا متکی به شورای امنیت نیست و داعش در عراق پس از دخالت خارجی در این کشور پدیدار شد.

وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در بنیاد روابط بین الملل در مسکو گفت: کنگره آمریکا مانع از اصلاح ساختار نظام مالی جهان می شود.

تهدید تروریسم اصلی ترین چالش پیش روی جامعه جهانی است.

ما برای توسعه سازمان های بریکس و شانگهای با هدف مبارزه با تروریسم تلاش می کنیم و جنگ با داعش مسئله ای اساسی است و برخورد دوگانه با آن قابل قبول نیست.

یونسکو باید سازوکار موثری را برای حمایت از میران تمدن جهانی در برابر داعش تدوین کند.

ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش بدون مشارکت سوریه کارآمد نخواهد بود.

لاوروف افزود: هدف طرح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هماهنگ کردن تلاش ها برای مبارزه با داعش بر اساس احترام به دولت های قانونی کشورهاست. با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان درباره مشارکت همه طرف ها در جنگ با داعش گفتگو کردیم.

وی خاطر نشان کرد: بحران سوریه زمینه ساز بحران مهاجران شد و اولویت دادن به سرنگونی بشار اسد در مقابل مبارزه با داعش، راه حل مناسبی نیست. دخالت در امور داخلی کشورها عامل بحران مهاجران شد و باید راهکاری برای آن پیدا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها