روسیه که تا کنون چندین بار به بهانه های مختلف از عمل به تعهدات خود در قبال ایران شانه خالی کرده شرط جدیدی را برای تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به تهران تعیین کرد.
کد خبر: ۸۳۱۴۹۲
دبه جدید روسیه برای تحویل ندادن اس ۳۰۰

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد روس تاکید کرد تا زمانی که تهران شکایت خود علیه مسکو را در زمینه سامانه اس ۳۰۰ پس نگیرد، اقدامی در زمین انتقال این سامانه انجام نخواهد شد.

طرح شکایت به قراردادی باز می‌گردد که در سال ۲۰۰۷ میلادی میان ایران و روسیه برای دریافت سامانه دفاعی اس ۳۰۰ بسته شد. قراردادی که ارزش آن ۸۰۰ میلیون دلار است اما تا کنون اجرای آن بارها به تعویق افتاده و تهران در سال ۲۰۱۱ میلادی شکایتی را در دیوان داوری ژنو طرح کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، پیش از آنکه ایران و شش قدرت جهانی به توافق برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک دست یابند، به تعلیق پیشین برای تحویل سامانه دفاعی پایان داد اما با این همه همچنان این سیستم دفاع موشکی به ایران تحویل داده نشده است.

در همان زمان خبرگزاری روسی «تاس» از قول یک مقام سازمان صنایع نظامی روسیه نقل کرده بود، اختلافات بر سر این است که ایران خواستار تحویل گرفتن اولین بخش از سامانه، برای گذشتن از شکایتی‌ است که علیه مسکو مطرح کرده، در حالی‌که روسیه خواستار پس‌گرفتن شکایت و سپس اقدامات بعدی‌ است.

آیا گوانتانامو تعطیل می شود؟

کاخ سفید از بررسی گزینه های مختلف برای تعطیل کردن زندان گوانتانامو خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد واشینگتن در حال بررسی گزینه های مختلف برای تعطیلی زندان نظامی آمریکا در خلیج گوانتانامو در کوبا است.

ارنست اعلام کرد بهترین راه تعطیلی زندان گوانتانامو، موافقت کنگره آمریکا با این اقدام است. وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا اوباما به دنبال صدور فرمانی برای تعطیلی این زندان، در صورت مخالفت کنگره خواهد بود؟ گفت: رئیس جمهور و تیم همراه او پیوسته به دنبال بررسی گزینه های مختلف هستند؛ اما در واقع، بهترین راه برای ما این است که اعضای دو حزب کنگره با دولت همکاری مؤثری داشته باشند.

کاخ سفید ماه گذشته اعلام کرد بزودی طرحی را به کنگره برای تعطیلی زندان گوانتانامو خواهد فرستاد. در صورت تعطیلی این زندان، احتمال می رود برخی بازداشت شدگان به زندان های داخلی آمریکا منتقل شوند. جمهوری خواهان مخالف انتقال زندانیان هستند و با طرح های دولت آمریکا برای این مسأله مخالفت کرده اند.

این سخنان از آقای وزیر بعید است

نایب رئیس مجلس در واکنش به اظهارات رحمانی‌فضلی مبنی بر 8 ساله بودن ریاست جمهوری روحانی گفت: بیان چنین موضوعاتی از سوی وزیر کشور بعید است.

محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات وزیر کشور درباره 8 ساله بودن ریاست جمهوری دکتر روحانی گفت: این دیدگاه از نظر سیاسی و از سوی یک فعال سیاسی مشکلی ندارد، ولی از سوی وزیر کشور بعید است، چرا که وی مجری قانون می‌باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارنظر وزیر کشور مبنی بر رد صلاحیت‌ شده‌های انتخابات طبق نظر شورای نگهبان و اینکه اگر کسانی بدون مبنای قانونی رد صلاحیت شوند، وزارت کشور از حقوق آنها دفاع خواهد کرد، متذکر شد: جناب رحمانی دفعه اولشان است که وزیر کشور شده‌اند و موضوعات را در آینده یاد خواهند گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
۰
۰
روزی كه توافق هسته ای شد روسیه گفت اس 300 رو میدم دقیقا هر وقت به توافق نزدیك شدیم روسیه با این ترفند خواست توافق رو از بین ببره ای كاش اول انقلاب سفارت روسیه رو اشغال می كردیم و اونجا لانه جاسوسی میشد اول انقلاب اشتباه رفتند سفارت آمریكا تاریخ رو بخونید از زمان قاجاریه به این ور تمام بدبختی ما از سر روسیه است من نمیدونم چرا نمیخواهید این رو بفهمند
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
متاسفانه مسئولان به جای رابطه باغرب رابطه با روسیه خاین رابرگزیده تاریخ همیشه پیش روی ماست هیچ كشوری به اندازه روسیه در طول تاریخ به ایران خیانت نكرده است .استراتژی سیاسی ضعیف یعنی ضربه به منافع ملی .سیاست رابطه با روسیه باید بازنگری شود
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
فرانسه زمان تحریم حسابی گذاشت توی سفره تان كه میلیارد ها تومان صنعت خودروسازی آسیب دید بعد دوباره رفتید استقبالشان , روسیه همین طور و دوباره در حال گذاشتن قرار هستید
اما ایرانی هیچگاه از تاریخ درس عبرت نمیگیرد .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها