معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا از کشف 81 میلیون دلار داروی قاچاق و غیر استاندارد در عملیات پانجی آ8 در جهان خبر داد و گفت: سهم سایت‌های داخلی از میان 1439 سایت مجرمانه ، 632 مورد بود.
کد خبر: ۸۳۱۳۴۸

به گزارش جام‌جم، سرهنگ حسین رمضانی در تشریح این عملیات اظهار کرد: عملیات بین‌المللی پانجی آ 8 با محوریت سازمان اینترپل و با مشارکت 115 کشور دنیا در سال جاری با حضور مقتدرانه پلیس فتا به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران با موفقیت اجرا شد.

وی هدف اجرای عملیات پانجی‌آ8 را مبارزه با فروش و عرضه داروهای غیرمجاز، تقلبی و تبلیغات غیر قانونی اعلام کرد و افزود: در این دوره از عملیات چند کارگاه تولید محصولات غیربهداشتی و انبارهای داروهای غیرمجاز و تقلبی که توسط افراد مجرم در اینترنت تبلیغ شده و به فروش می‌رسید، کشف شد. هچنین چند باند سازمان یافته در تبلیغ و فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز به صورت آنلاین کشف و منهدم شد.

رمضانی در ادامه افزود: براساس بررسی‌های پلیس در همه کلاهبرداری‌‌های انجام گرفته سردسته باند برای رسیدن به اهداف خود، از طریق تبلیغات در سایت‌ها و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای به بهانه فروش داروهای گیاهی، لاغری، لوازم بهداشتی، آرایشی و ورزشی مشتریان زیادی جذب کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: کشف بیش از یک تن روغن نباتی تاریخ مصرف گذشته، هزاران برگ چاپی مشخصات داروهای مختلف و هولوگرام برای پوشش و بسته‌بندی دارو‌های تهیه شده، بیش از 53 هزار قلم دارو شامل قرص،کپسول، پودر، پماد و روغن‌های غیرمجاز، داروهای گیاهی و مکمل‌های ورزشی به ارزش ریالی حدود پنج میلیارد ریال از مجموعه دستاوردهای این عملیات محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در پلیس فتا ادامه داد: در بازجویی‌های انجام شده، متهمان به تولید، بسته‌بندی و فروش داروهای غیرمجاز بدون مجوز وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو اعتراف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها