دور جدید تمرینات تیم ملی برای دو بازی نسبتا آسان با گوام و هند در مقدماتی جام جهانی 2018 با 17 بازیکن آغاز شد.
کد خبر: ۸۳۰۱۵۴

از فهرستی که کی‌روش برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام کرده بود، علیرضا حقیقی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی و علی کریمی در تمرین نخست حضور نداشتند، ضمن این‌که سیدجلال حسینی، وحید امیری و مهرداد محمدی که برای تیم نفت در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده بودند، زودتر از سایرین تمرین را ترک کردند.

اما برای خبرنگارانی که به محل تمرین تیم ملی رفته بودند، صحبت‌های کی‌روش جذاب‌تر از خود تمرین بود.

سرمربی پرتغالی در حاشیه نخستین تمرین تیم ملی گفت: درباره انتخاب بازیکنان باید بگویم این بازیکنان ترکیبی از عوامل مختلف هستند. نزدیک پنج سال است که این بازیکنان را می‌شناسم. البته بازی‌های ابتدایی فصل نقش موثری در انتخاب آنها داشت. در مدتی هم که ایران نبودم با ایران در ارتباط و از حال بازیکنان مطلع بودم. پس از بازگشت، چند روز بعد نفرات انتخاب شده را معرفی کردیم.

وی درباره جوانگرایی تیم ملی هم گفت: کاری که بنده در سال اول دارم این است که ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان را به کار می‌گیرم. ما یکسال وقت داریم تا بازیکنان جوان را برای مرحله بعدی مسابقات آماده کنیم، بنابراین باید تلفیق مناسبی از بازیکنان جوان و باتجربه به‌دست آوریم. این فرایندی تجربی و آموزشی است که امیدوارم در اجرای آن موفق باشیم.

شناختی از گوام ندارم

کی‌روش درباره شناختش از تیم ملی گوام هم گفت: مطمئنا شناختی از تیم ملی گوام نداریم و تمام شناخت ما از این تیم بنابر فیلم‌هایی است که تماشا کرده‌ایم. اطلاع دقیق داریم که آنها تیم خوبی هستند و مطمئنا به خاطر مدتی که در اردو بوده‌اند از آمادگی بهتری نسبت به ما برخوردارند. البته ما هم بازیکنان خوب، باتجربه و مستعدی در اختیار داریم که این امید را به من می‌دهند تا بتوانیم نتیجه‌ای را که در ذهن دارم به‌دست بیاوریم.

کی‌روش با اشاره به این‌که گوامی‌ها زودتر از ایران تمرینات خودشان را آغاز کرده‌اند، گفت: شک نداریم آنها از لحاظ آمادگی در شرایط بهتری در مقایسه با ما خواهند بود. ما هم دوست داشتیم زودتر تمریناتمان را شروع کنیم. من هم سعی خودم را کردم ولی به خاطر بازی‌های لیگ و لیگ قهرمانان آسیا نتوانستیم این کار را انجام دهیم، ولی همان‌طور که گفتم اگر می‌توانستیم تمریناتمان را زودتر شروع کنیم، در وضع بهتری بودیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که ایران پرگل‌ترین نتیجه تاریخش را مقابل گوام به‌دست آورده، آیا می‌توانیم امیدوار باشیم که این بازی هم پرگل باشد، گفت: آن نتیجه‌ای که شما به آن اشاره می‌کنید مربوط به زمانی است که یک مربی پرتغالی به نام واستگاما زنده بود که این مربوط به 3000 سال قبل می‌شود (باخنده) و دقیقا به زمانی برمی‌گردد که پرتغال یک تیم در بندرعباس داشت! منظورم این است که این موضوع مربوط به سال‌های قبل می‌شود اما الان دیگر وجود ندارد.

تمرین، همزمان با بازی ستارگان

بازیکنان تیم ملی دیروز هم دو جلسه تمرین برگزار کردند؛ نوبت صبح در هتل محل اقامت ملی‌پوشان و نوبت بعدازظهر هم در کمپ تیم‌های ملی.

نکته جالب اینجا بود که کی‌روش تمرین بعدازظهر تیم ملی را درست همزمان با دیدار ستارگان فوتبال جهان و ایران برگزار کرد تا نه خودش در این بازی حضور داشته باشد و نه اردونشینان تیم ملی فرصت حضور در ورزشگاه و تماشای این بازی خیرخواهانه را داشته باشند. دلیل این موضوع می‌تواند دلخوری کی‌روش از مسئولان برگزاری دیدار دوستانه باشد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی، قبل از شروع این بازی درباره این‌که آیا روی نیمکت تیم ستارگان جهان خواهد نشست؟ گفت: من جزئی از این بازی نخواهم بود، چون اطلاعی از آن نداشتم.

تیم ملی روز پنجشنبه (12 شهریور) در دومین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی گوام می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها