هورمونی که راه نجات مردان می‌شود

محققان دریافتند مردانی که هورمون تستوسترون در بدن آنها کم ترشح می‌شود، با درمان‌‌های جایگزین بهبود می‌یابند و میزان مرگ و میر ناشی از حملات و سکته‌های قلبی و بیماری‌های ایجاد شده از آن نیز کم می‌شود.
کد خبر: ۸۲۹۱۵۱

محققان بیش از 83 هزار بیمار را مورد مطالعه قرار داده و متوجه شدند تنها زمانی که درمان جایگزین انجام شود، در صورت کافی بودن این درمان برای متعادل کردن میزان تستوسترون، افراد می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدتی پیش سازمان غذا و داروی آمریکا با مطالعه روی هورمون تستوسترون عنوان کرد که استفاده از این هورمون خطر بروز حمله و سکته قلبی را افزایش می‌دهد. به دلیل بالا بودن شمار بالای مردانی که در درازمدت از تستوسترون استفاده می‌کنند، یافته‌های این تحقیقات از اهمیت بالایی برخوردار است. محققان همچنین سلامت مردان 50 ساله‌ای را که از مقادیر اندک تستوسترون استفاده می‌کردند، مورد مطالعه قرار دادند. آنها مردان شرکت‌کننده در آزمایش را به سه گروه تقسیم کردند: گروه اول، مردانی بودند که تا زمان بازگشت هورمون تستوسترون آنها به اندازه متعادل از این درمان استفاده می‌کردند.

گروه دوم، مردانی که حتی با درمان تستوسترون هم مقدار این هورمون در بدن آنها به اندازه معمول بازنمی‌گردد.

گروه سوم، مردانی که با وجود پایین بودن میزان تستوسترون، از این درمان‌های جایگزین استفاده نمی‌کردند. محققان آنها را بین 4 تا 6 سال تحت کنترل و مطالعه قرار دادند. محققان در ادامه مطالعات خود، افراد این سه گروه را از نظر ابتلا به بیماری قلبی در این مدت مورد بررسی قرار دادند. در این میان، بیشترین مقایسه بین گروه اول و سوم انجام شد. یافته‌های به دست آمده نشان می‌دهد مردانی که با روش جایگزین درمان تستوسترون درمان شدند تا 56 درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند؛ در حالی که 24 درصد کمتر دچار حمله قلبی شدند. در واقع گروه اول که با این درمان‌های جایگزین درمان می‌شوند، 36 درصد کمتر از گروهی که درمان نشده‌اند دچار سکته قلبی می‌شوند. یافته‌ها، بین گروه اول و دوم شباهت‌هایی را نشان داد و هر دو گروه کمتر دچار حملات و بیماری‌های قلبی می‌شوند.

منابع:Medicalnewstoday

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها