بیوک میرزایی و نقش آقای تیموری:

«سایه همسایه» سکوی پرتابم شد

نقل قول های هفته

بیوک میرزایی، علاقه به نقش‌های منفی

در حال حاضر بیشتر در نمایش‌های رادیویی حضور دارم و کمتر در سریال‌های تلویزیون بازی می‌کنم.
کد خبر: ۸۲۸۴۹۹
بیوک میرزایی، علاقه به نقش‌های منفی

«کیمیا» به کارگردانی جواد افشار یکی از آخرین سریال‌هایی بود که در آن حضور داشتم که قرار است مهر ماه روی آنتن شبکه دوم سیما برود و غیر از آن در چند تله‌فیلم هم نقش ایفا کرده‌ام.

این سریال در سه مقطع زمانی از قبل از انقلاب شروع شده و تا بعد از انقلاب ادامه می‌یابد و در یکی از فازهای این اثر که مربوط به قبل از انقلاب می‌شود حضور داشتم.

در این سریال نقش یک ژاندارم را در زمان شاه بازی می‌کنم که نقشی منفی است. این ژاندارم در منطقه حکمرانی خود با قاچاقچی‌ها در ارتباط است و خودش هم به نوعی با آنها زد و بندهایی دارد. او همچنین با شخصی درگیر می‌شود که نقش آن را حسن پورشیرازی بازی می‌کند و اتفاقاتی رخ می‌دهد که بینندگان باید در سریال آنها را مشاهده کنند.

فکر می‌کنم مردم نقش‌های منفی را بیشتر دوست دارند چون فیلمنامه‌نویسان پردازش بهتری روی این نقش‌ها دارند و بازیگر هم می‌تواند خلاقانه‌تر عمل کند. من هم سعی می‌کنم میان نقش‌هایم تفاوت‌هایی وجود داشته باشد و شخصیت‌ها یکسان نباشند. ژاندارمی که در سریال «کیمیا» نقش آن را بازی می‌کنم شخصیت‌پردازی خوبی دارد و جواد افشار هم به بهترین شکل کار را کارگردانی و هدایت کرده است./ مهر

سیاوش مفیدی، دست بسته برای شوخی

مجموعه «دست به نقد» در صفحات اجتماعی بازتاب‌های زیادی داشته است و خیلی گروه‌ها هم ما را با مجموعه «خنده بازار» مقایسه کرده‌اند، اما شرایط آن کار با دست به نقد کاملا متفاوت بود. ما در ساخت این مجموعه باید با شرایط تلویزیون و سازمان صدا و سیما پیش برویم و تا جایی که خط قرمزها به ما اجازه می‌دهد بتوانیم به طنزهای اجتماعی و انتقادی بپردازیم.

شرایط این مجموعه با خنده بازار تفاوت‌های بسیاری دارد. ما در خنده بازار براحتی می‌توانستیم با افراد، حرفه‌ها و مسئولان شوخی کنیم و دست ما در آن مجموعه بازتر بود. در این مجموعه هم تا جایی که شرایط به ما اجازه بدهد با حوزه‌های مختلف شوخی می‌کنیم، اما متاسفانه سطح تحمل مردم پایین‌تر آمده است.

ما در مجموعه خنده بازار آیتمی به نام «نود» داشتیم که با عادل فردوسی‌پور شوخی می‌کردیم، ولی در این مجموعه آیتم «ورزش و مردم» را داشتیم که با یک‌بار پخش شدن این آیتم، مجری برنامه «ورزش و مردم» شکایت کرد و حالا باقی آیتم‌های ورزش و مردم هنوز اجازه پخش ندارند. در همه دنیا یکی از شوخی‌های برنامه‌ها و مجموعه‌های طنز با چهره‌ها و برنامه‌های معروف است و بحث توهین یا مسخره کردن در میان نیست.

ورزش و مردم هم جزو آیتم‌های خوب ما بود که از پخش آن جلوگیری شد. امیدوارم مسئولان و صاحبان مشاغل ما تحمل و صبرشان بالاتر برود و از شوخی‌ها ناراحت نشوند. برنامه ورزش و مردم هم تنها دستمایه‌ای قرار گرفت تا ما به معضلاتی که در ورزش وجود دارد بپردازیم اما متاسفانه بعضی این شوخی‌ها را به خود می‌گیرند.

ما در مجموعه خنده بازار با بسیاری از چهره‌ها از جمله عادل فردوسی‌پور، کفاشیان و حتی برخی از چهره‌های سیاسی شوخی کردیم، ولی متاسفانه در مجموعه جدید نتوانستیم براحتی دست به شوخی بزنیم. از طرفی هم نخواستیم که شوخی‌هایمان در این مجموعه تکراری باشد، بنابراین به سراغ چهره‌های قبلی نرفتیم./مهر

قاب کوچک (ضمیمه شنبه - روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها