پرونده فساد در فوتبال از نیمه دوم سال 1392 در کمیسیون اصل 90 مفتوح شد که از همان زمان اعضای کمیسیون مدارک و گزارش‌های متعدد به انضمام شکایات عدیده‌ای از اشخاص حقیقی و حقوقی را بررسی کردند.
کد خبر: ۸۲۸۲۸۵

در جریان این رسیدگی‌ها بود که ما به نتایج تازه‌تری رسیدیم و جلسات متعددی در زمینه‌های مختلف مانند فنی، حقوقی و رسانه‌ای با مسئولان حوزه‌های متعدد فوتبال و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی تشکیل شد.

بعد از این نشست‌ها هر چه جریان رسیدگی به شکایت‌ها بیشتر شد موارد تازه‌ای به‌وجود آمد که در نهایت جمع‌بندی مربوط به گزارش فساد فوتبال را به تاخیر انداخت تا این که دو هفته پیش تمامی گزارش‌ها در بیش از 70 صفحه تهیه و تنظیم شد که شامل همه موارد فساد به جز موارد اخلاقی است.

این گزارش جزئی‌ترین ابهامات حقوقی، مالی، فنی و رسانه‌ای را در فوتبال بازگو کرده و با تلاش همه اعضای کمیسیون کاملا مستند و مستدل است.

با توجه به ارائه مستندات از این مرحله به بعد ما در سه شکل عمل می‌کنیم؛ نخست عموم مردم باید از تریبون مجلس آن هم در نخستین فرصت بعد از ارائه گزارش‌ها در جریان نوع فساد در فوتبال قرار بگیرند. مجلس محترم براساس قانون باید قرائت گزارش تلخیص شده در 20 صفحه را در نخستین جلسه در دستورکار قرار بدهد. در این بین هیات‌رئیسه محترم مجلس نیز باید از به تاخیر افتادن قرائت این گزارش در مجلس پرهیز کند.

دوم فرستادن گزارش به قوه قضاییه است که باید کلیات این گزارش را در نخسین فرصت پیگیری کرده و به کمیسیون پاسخ دهد. از طرفی این گزارش ارائه راهکاری برای وزارت ورزش و جوانان به شمار می‌رود که بتواند براساس مستندات موجود شیوه کاری تازه‌ای در سیاستگذاری کلان خود ایجاد کند و نتیجه را به کمیسیون اعلام کند.

قبول دارم اعلام نتایج گزارش‌ها تا حدود زیادی به تاخیر افتاده است که دلیلش را آوردم، اما از سوی دیگر در جریان رسیدگی به این پرونده‌ها تماس‌های زیادی هم گرفته شد که نمی‌خواهم بگویم چرا و توسط چه کسانی اما می‌دانم کمیسیون اصل 90 درباره فساد در فوتبال کنار نمی‌آید و خواهان علنی‌شدن این پرونده است. همان‌گونه که تاکنون در ارتباط با مشکلات مالیاتی و تخلفات در معافیت مشمولان فوتبالیست موارد خلاف را با جدیت پیگیری و علنی کرد تا در این حوزه‌ها با ورزشکاران نیز بسان مردم عادی رفتار شود. کارهای مثبت صورت گرفته در گذشته انگیزه کمیسیون را برای پیگیری گزارش‌های مردم درباره فساد فوتبال بیشتر می‌کند، زیرا در غیر این صورت کمیسیون انگیزه‌ای برای پیگیری تخلفات در آینده ندارد.

مصطفی افضلی‌فرد - سخنگوی کمیسیون اصل 90

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها