به گزارش جامجم، ولی آذروش افزود: براساس آمار رسمی پزشکی قانونی از آغاز ثبت کشتهها در سال 1377 بر اثر رانندگی تا پایان سال 93 بیش از 300هزار ایرانی جان خود را در حوادث مرتبط از دست دادهاند . وی گفت: طبق آمار اتحادیه اروپا 11 درصد از تصادفات منجر به فوت به واسطه نقص فنی خودروها حادث میشود که قطعاً این درصد در ایران به دلیل افزایش زمان اولین بازدید در معاینه فنی پس از گذشت پنج سال و همچنین پایین بودن استاندارد و کیفیت خودروها در مقایسه با اتحادیه اروپا بالاتر است. وی ادامه داد: در حالت خوشبینانه با پذیرفتن این درصد و تعمیم آن به ایران در این چند سال تنها انجام معاینه فنی میتوانست موجب نجات جان 36 هزار نفر شود. آذروش اظهار کرد: چالشبرانگیزترین قانون که تأثیر منفی مستقیم در افزایش آلودگی هوا و ایمنی ترافیک و راهها داشته و دارد قانون افزایش معافیت معاینه فنی خودروهای نو از دو سال به پنج سال است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: