معروف: بهترین بازی‌های تدارکاتی را در پیش داریم

ستارگان والیبال ایران و کاپیتان آنها یعنی سعید معروف برای حضور پرقدرت در رقابت‌های جام‌جهانی ژاپن (16 شهریور) در روزهای آینده دیدارهای تدارکاتی خود را در لهستان آغاز می‌کنند، دیدارهایی که به باور کاپیتان معروف می‌تواند تیم ایران را به اوج برساند.
کد خبر: ۸۲۷۲۰۲

تیم ملی والیبال ایران قرار است 31مرداد، اول و دوم شهریور در رقابت‌های جام واگنر لهستان به ترتیب به مصاف تیم‌های فرانسه (فاتح لیگ جهانی)، لهستان (قهرمان رقابت‌های جهانی) و ژاپن (قهرمان رقابت‌های 2015 آسیا) برود علاوه بر این طی روزهای سوم تا ششم شهریور در اردوی تدارکاتی روسیه نیز دو بازی دوستانه با این تیم و همچنین یک دیدار تدارکاتی با هلند نیز خواهد داشت. سعید معروف، کاپیتان تیم در آستانه این بازی‌های تدارکاتی تصریح کرد: لهستان و فرانسه تیم‌هایی هستند که همیشه نمی‌توانیم با آنها دیدار تدارکاتی داشته باشیم. همچنین روسیه که معمولا درگیر مسابقات مختلف است. نیاز داریم که با این تیم‌ها دیدار دوستانه داشته باشیم. حتی اگر بعد مسافت هم وجود داشته باشد با توجه به این 20 روز استراحتی که در تهران داشتیم، خیلی به ما فشار نمی‌آورد. به واقع این چند مسابقه قبل از جام‌جهانی بهترین بازی تدارکاتی سال‌های اخیر والیبال است.

معروف افزود: جام واگنر هم اگرچه یک تورنمنت تدارکاتی محسوب می‌شود اما برای ما هم مثل دیگر تیم‌ها مهم است که چه جایگاهی کسب می‌کنیم؛ البته هدف اصلی شناخت نقاط قوت و ضعف است. حریفان ما در این جام تیم‌های قدرتمند هستند. برای ما مهم است که با چه ترکیبی کار می‌کنیم.

پاسور تیم ملی والیبال ایران درباره جام‌جهانی تصریح کرد: معتبرترین تورنمنت امسال جام‌جهانی است. درست است که در این مسابقات هم می‌توانیم سهمیه المپیک کسب کنیم، اما هدف اصلی ایران مسابقات انتخابی قاره‌ای است که سال آینده برگزار می‌شود. اگر بتوانیم در همین جام‌جهانی سهمیه المپیک بگیریم کار بزرگی کرده‌ایم. در مجموع فکر می‌کنم بعد از بازی‌های تدارکاتی شرایط بهتری پیدا خواهیم کرد. با توجه به این‌که 20 روز استراحت خوب داشتیم و در مسابقات قهرمانی مردان آسیا هم به میدان نرفتیم، فکر می‌کنم به لحاظ بدنی شرایط بهتری پیدا کرده‌ایم.

دو تیم برتر رقابت‌های جام‌جهانی والیبال به همراه بهترین تیم آسیایی در حالی جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب می‌کنند که برنامه بازی‌های ایران در جام‌جهانی به این شرح است:

17 شهریور: ایران ـ آرژانتین‌/ ‌18شهریور: ایران ـ تیم اول قاره آفریقا‌/‌ 19شهریور: ایران ـ ونزوئلا‌/ ‌21 شهریور: ایران ـ لهستان‌/ ‌22 شهریور: ایران ـ روسیه‌/ ‌25 شهریور: ایران ـ ایتالیا‌/ ‌26 شهریور: ایران ـ آمریکا‌/ ‌27 شهریور: ایران ـ ژاپن‌/ ‌30 شهریور: ایران ـ استرالیا‌/ ‌31 شهریور: ایران ـ کانادا‌/‌ اول مهر: ایران ـ تیم دوم قاره آفریقا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها