انهدام 3 باند قاچاق و کشف 2.5 تن موادمخدر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام سه باند توزیع مواد مخدر در سطح استان و کشف 2 تن و 515 کیلوگرم مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۸۲۵۷۳۵

سردار حسین رحیمی در این‌باره به جام‌جم گفت: ماموران انتظامی استان سیستان و بلوچستان پس از دریافت گزارشی مبنی بر آن‌که یکی از قاچاقچیان به طور گسترده در انتقال و دپوی مواد مخدر فعالیت دارد، بررسی موضوع را آغاز کردند. ماموران انتظامی با اطلاع از موضوع و پس از چند روز کار مداوم تخصصی و تحقیقات فراوان درباره ماجرا، پنجشنبه ‌شب پس از شناسایی انبار موادمخدر، مکان مورد نظر را بازرسی کرده و طی این عملیات موفق به کشف یک تن و 96 کیلوگرم تریاک و 36 کیلوگرم حشیش شدند.

در این عملیات پلیسی دو قاچاقچی موادمخدر که سابقه‌دار هم بودند، دستگیر شدند.

وی همچنین از اجرای عملیات پلیسی دیگر در ساعات پایانی پنجشنبه در شهرستان ایرانشهر خبر داد و گفت: در این عملیات، ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر با اطلاع از این‌که تعدادی قاچاقچی مسلح با استفاده از یک دستگاه وانت تویوتا قصد انتقال مقادیر زیادی مواد مخدر از محورهای فرعی به شهرستان ایرانشهر را دارند، اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند. ماموران پلیس با تحقیقات فراوان و اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی خودروی حامل مواد مخدر که سرعت زیادی هم داشت، شدند. این خودرو در محورهای فرعی در حال تردد بود و ماموران با استفاده از موانع فیزیکی توانستند آن را پنچر کنند. قاچاقچیان مسلح با دیدن این اوضاع با ماموران پلیس درگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به درگیری یکساعته پلیس با قاچاقچیان مسلح گفت: این قاچاقچیان قصد فرار داشتند که با مشاهده آتش شدید پلیس، با به‌جا گذاشتن خودروهای حامل مواد مخدر در تاریکی شب، از محل متواری شدند.وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی دقیق از خودروی تویوتای قاچاقچیان که سابقه سرقت نیز داشته، 590 کیلوگرم تریاک، 285 کیلوگرم حشیش و سه گلوله سلاح 40 میلی‌متری را کشف کردند.

سردار رحیمی در پایان از انهدام یک باند پنج نفره توزیع‌ مواد مخدر در شهرستان سراوان خبر داد و افزود: ماموران انتظامی در شهرستان سراوان با اطلاع از فعالیت باند توزیع موادمخدر، اعضای این باند را به طور نامحسوس طی چند هفته تحت نظر قرار دادند. وی ادامه داد: پس از شناسایی محل انبار موادمخدر در یکی از محلات شهرستان سراوان، ماموران بامداد جمعه طی یک عملیات هدفمند، ضمن کشف 510 کیلوگرم تریاک و توقیف یک دستگاه خودروی سواری و یک قبضه سلاح، تمامی اعضای پنج ‌نفره این باند را دستگیر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها