مطالعه اخیر نشان می دهد

نقش استرس در چربی سوزی بدن

مطالعه اخیر نشان می دهد استرس نقش به سزایی در چربی سوزی بدن ایفا می کند بدین ترتیب که می تواند چربی های سفید بدن را به چربی های قهوه ای قابل سوختن تبدیل کند.
کد خبر: ۸۲۵۱۸۲
نقش استرس در چربی سوزی بدن

پژوهشگران طی آزمایشات متعددی که در طول سال ها انجام دادند دریافتند چربی های سفید بدن را می توان به چربی های قهوه ای تبدیل کرد.

در نتیجه کالری به جای آنکه ذخیره شود خواهد سوخت. یکی از این آزمایشات نشان داد که قرار دادن موش ها در سرمای شدید سبب می شود این تبدیل چربی در بدن آنها انجام گیرد.

پژوهشگران سپس فرضیه ای را در نظر گرفتند که استرس و تنش در انسان نیز می تواند منجر به تبدیل چربی سفید به قهوه ای شود. برای آزمایش این فرضیه ۷۲ بیمار که سوختگی بسیار شدیدی داشتند مورد مطالعه قرار گرفتند سپس این بیماران با ۱۹ فرد سالم مورد مقایسه قرار گرفتند و در طول مدت آزمایش، نمونه های مختلفی از چربی بدن آنها را جمع آوری کردند.

به گزارش مهر، چربی سفید تنها در افرادی که تجربه سوختگی داشتند به چربی قهوه ای تبدیل شد. علاوه بر این، سلول های بدن آنها مقدار بیشتری از پروتئینی به نام «پروتئین ۱» را تولید کرد. این پروتئین در شرایط تنش زا توسط هورمون استرس، آدرنالین، تحریک شده و در نتیجه سبب سوختن کالری و تولید گرما می شود.

پژوهشگران امید دارند تا بر اساس این یافته ها بتوانند در آینده ای نزدیک ترکیباتی بسازند که با الگو برداری از فرآیند تاثیر گذاری تنش بر تبدیل چربی سفید به قهوه ای این تغییر را در بدن انسان اعمال کنند.

علاوه بر این، به دنبال راهکاری هستند تا از کند شدن عملکرد چربی های قهوه ای که با افزایش سن رخ می دهد جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها