با وجود تحقیق جدیدی که نشان می‌دهد نوشیدن قهوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ - عروقی مثل حملات قلبی را در بین جوانان مبتلا به فشار خون خفیف افزایش دهد، این گروه شاید بخواهند دور قهوه را خط بکشند.
کد خبر: ۸۳۳۵۹۳
قهوه برای این جوانان خطر دارد

این مطالعه در کنگره انجمن اروپایی کاردیولوژی (ESC)، به وسیله دکتر لوسیو موس ارائه شد.

وی: «در رابطه با اثرات بلندمدت قلبی عروقی و متابولیک مصرف قهوه در بیماران مبتلا به فشار خون اختلاف نظر وجود دارد. هدف مطالعه ما این بود که ببینیم آیا نوشیدن قهوه بر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی مؤثر است یا نه. جز این می‌خواستیم ببینیم که آیا این ارتباط به فشار خون و متابولیسم قند هم بستگی دارد یا خیر.»

سلامانه نوشت: بارها اثبات شده که دیابت نوع دو در مراحل بعدیِ مبتلایان به فشار خون ظاهر می‌شود. برای همین منظور محققین با دنبال کردن شرکت‌کنندگان مطالعه به مدت 12.5 سال، به بررسی اثر نوشیدن قهوه بر ظهور حالت پیش‌دیابت پرداختند.

دکتر موس در توضیح می‌گوید: «متابولیزه‌کنندگان کُند کافئین بیشتر در معرض اثرات مضر کافئین بر سوخت و ساز قند قرار می‌گیرند. اگر چاق یا دچار اضافه وزن باشند یا اگر قهوه زیادی بنوشند، این خطر حتی بیشتر هم می‌شود. بنابراین اثر قهوه بر بروز پیش‌دیابت به مقدار قهوه دریافتی روزانه و پیش‌زمینه ژنتیکی بستگی دارد.»

نتیجه اینکه مصرف متوسط و زیاد قهوه، هر دو به صورت مستقل پیشگوی عوارض قلبی‌عروقی هستند. اگرچه در زمینه بدترشدن فشار خون و ابتلای آینده به پیش‌دیابت، ارتباط معنی‌دار تنها با مصرف زیاد قهوه کشف شد.

دکتر موس درباره نتیجه مطالعه می‌گوید:«این ارتباط به نظر می‌رسد که حداقل تا حدودی متأثر از اثر بلندمدت قهوه بر فشار خون و سوخت‌وساز قند باشد. این بیماران باید آگاه باشند که مصرف قهوه ممکن است شانس بروز فشار خون شدیدتر و دیابت را در مراحل آتی زندگی‌شان افزایش دهد و باید مصرف قهوه را به حداقل محدود کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها