انرژی آن‌قدر بااهمیت است که هر روز روش‌های جدیدی برای حفظ آن ابداع می‌شود. یکی از جدیدترین روش‌ها برای کاهش و صرفه‌جویی مصرف انرژی، ساخت شیشه‌های مخصوص به وسیله محققان دانشگاه تگزاس است که با تغییر رنگ خود، در مصرف بهینه انرژی در ساختمان نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۸۲۴۴۴۷

این نوع شیشه‌ که هوشمند لقب گرفته ‌است، می‌تواند در هوای سرد برای گرم کردن فضای داخل، نور خورشید بیشتری جذب کرده و در هوای گرم از ورود نور زیاد جلوگیری کند. تا پیش از این روش‌هایی نظیر تغییر حالت پنجره ابداع شده بود، ولی در این راهکار جدید رنگ شیشه‌ها در کمتر از چند دقیقه تغییر می‌کند و تا 80 درصد روی نور کنترل دارد.

شارژ گوشی با مانیتور

شارژ بی‌سیم روش جدیدی برای انتقال انرژی به باتری تلفن‌های هوشمند است که توسط سازنده‌های کمی آن هم در مدل‌های بسیار پیشرفته‌شان استفاده شده است.

با این حال این روش محبوبیت دارد و جای خود را میان کاربران باز کرده است، به گونه‌ای که سامسونگ بتازگی مانیتوری را که در تصویر مشاهده می‌کنید معرفی کرده که به سیستم شارژ بی‌سیم مجهز است و با قرار دادن گوشی در محل مشخص آن در پایه مانیتور می‌توان آن را شارژ کرد. این مانیتور در دو مدل 23 و 27 اینچی ساخته شده و به دلیل استفاده از پنل PLS کیفیت تصویر پایینی هم ندارد و با زاویه دید 178 درجه‌ای فقط گوشی‌های گلکسی اس 6 و نکسوس 6 گوگل را شارژ می‌کند

ماهی‌ها را دنبال کنید

تصویر ماهیگیرانی که نشسته و آرام در حال ماهی گرفتن هستند، برای بیشتر ما صحنه آشنایی است؛ اما تصویری از زیر آب و صحنه شکار ماهی‌ها نداریم. حال فکرش را بکنید بتوانید از این صحنه هیجان‌انگیز فیلمبرداری کنید.

GoFishدوربین جدیدی است که می‌تواند صحنه‌های ماهیگیری را در زیر آب ذخیره کند. این گجت پشت قلاب ماهیگیری قرار می‌گیرد و با به دام افتادن طعمه روی آن فوکوس کرده و فیلمبرداری می‌کند. این دوربین ضدآب تا عمق 150 متری دوام می‌آورد و ویدئوهایی با کیفیت 1080p ضبط می‌کند، همچنین زاویه دید 170 درجه‌ای را پوشش می‌دهد. غیر از تصویر این دوربین، صدای زیر آب را هم ذخیره می‌کند تا یک تجربه تماشایی خلق شود. گوفیش تا 32 گیگابایت از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و برای سهولت در اشتراک‌گذاری ویدئوهایش، اپلیکیشن مخصوص هم دارد.

نیروسنج دوچرخه

دوچرخه‌سوارهای حرفه‌ای دوست دارند از نتیجه رکاب‌زدن‌هایشان مطلع شوند و بدانند تمرین‌هایشان چقدر موثر بوده است. برای این کار دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که قیمت بالایی دارند، اما بتازگی یک شرکت نوپای اسکاتلندی گجتی ساخته که قیمت آن کمتر از 400 دلار است. این وسیله به نام LIMITS پشت پدال رکاب دوچرخه بسته می‌شود و می‌تواند هوشمندانه ریتم رکاب زدن دوچرخه‌سوار، میزان گشتاور و انرژی مصرف شده برای رکاب زدن را اندازه‌گیری کرده و اطلاعات خود را از طریق امواج وایرلس به تلفن هوشمند ارسال کند. براساس این داده‌ها دوچرخه‌سوار می‌تواند سلامت و پیشرفت تمریناتش را زیر نظر داشته باشد.

برای رسیدن به آرامش رنگ عوض کنید

هر شخصی رنگی دارد و هر رنگی معنایی؛ بر این اساس روش‌های درمانی به کمک رنگ‌ها در دنیا وجود دارد.

با توجه به این موضوع یک استارت‌آ‌پ از کره‌جنوبی وسیله‌ای ساخته که با تغییر رنگ سعی می‌کند رفتار صاحبش را تغییر دهد.

Onia نام این دستگاه است که از دو مکعب ایستاده روی هم تشکیل شده و به 14 رنگ درمی‌آید. هر کدام از این مکعب‌ها قابلیت تغییر رنگ دارد و کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند این کار را انجام دهد. تغییر رنگ به چند طریق ممکن است؛ اول با جواب دادن به پرسش‌هایی که برنامه از کاربر می‌پرسد، دوم با استفاده از داده‌هایی که از پست‌های شبکه‌های اجتماعی و از این دست اطلاعات به دست می‌آورد و سوم به کمک اطلاعات حیاتی که از حسگرهای گوشی دریافت می‌کند.

سکه ردیاب

حتما تاکنون در فیلم‌های پلیسی - حادثه‌ای دیده‌اید که مامور مخفی داستان در خفا دستگاه ردیابی را به زیر ماشین شخص تحت ‌تعقیب ‌بچسباند و موقعیت مکانی او را لحظه به لحظه روی نقشه رصد کند.

اکنون گجتی به اندازه یک سکه ساخته شده که یادآور صحنه‌های همان فیلم‌ها است.

TrackerPads به هر سطحی می‌چسبد و با کمک امواج جی‌پی‌اس موقعیت مکانی خود را به اپلیکیشن تلفن هوشمند ارسال می‌کند.

این ردیاب از باتری قابل شارژ بهره می‌برد که تا هفت روز دوام می‌آورد. گفتنی است چسب این گجت یک بار مصرف نبوده و بارها قابل استفاده است.

بطری آب دیجیتال

در روز چقدر آب می‌نوشید؟ اگر مدام سر و کارتان با فناوری باشد، لابد زیاد به تغذیه خود اهمیت نمی‌دهید؛ زیرا کمتر وقت پیدا می‌کنید. پس با گجت Next Bottle آشنا شوید که ساخته شده تا به افراد غرق در فناوری و رایانه آب نوشیدن را یادآوری کند. این وسیله در ظاهر شبیه یک بطری آب است که حدود نیم لیتر آب درون محفظه آن قرار می‌گیرد. نکست باتل فقط یک بطری آب ساده نیست و دو کار دیگر نیز انجام می‌دهد؛ یک بلندگوی بلوتوث با صفحه کنترل ال.سی.دی در بالای خود دارد که گوشی به آن وصل می‌شود و پاوربانک هم درون آن تعبیه شده تا گوشی را شارژ کند. با این بطری دفعه بعدی که بخواهید گوشی‌تان را شارژ کنید حتما جرعه‌ای هم آب می‌نوشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها