حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور مجوز یک هفته‌ای فعالیت برای بخش جهانی بی.بی.سی در ایران خبر داد و گفت: با این حال، دفتر بی.بی.سی فارسی همچنان اجازه فعالیت ندارد.
کد خبر: ۸۲۳۲۴۹

او در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مجوز صادره برای بخش جهانی بی.بی.سی با توجه به تقاضای ارائه شده و با رعایت همه جوانب و مقررات و شئونات خبری بوده است. با این حال فارس نوشته افزون بر بی.‌بی.‌سی برای 16 رسانه غربی دیگر نیز مجوز فعالیت در مرداد صادر شده است.

نوش‌آبادی در گفت‌وگو با میزان نیز با اشاره به اعطای مجوز به بی.بی.سی برای تهیه گزارش درباره مسائل هسته‌ای گفت: این مجوز در چارچوب مقررات و شئونات جمهوری اسلامی ایران داده شده که گزارش‌های تهیه شده باید به دور از سیاه‌نمایی و دروغ‌پردازی باشد.

او بیان کرد: برای فعالیت آنها نیروی انتظامی مکانی را در نظر گرفته و رفت و آمد آنها کنترل می‌شود و اجازه فعالیت کاملا آزاد را ندارند.

همزمان محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره از وزارتخانه‌های اطلاعات و ارشاد خواست بر فعالیت BBC در ایران با دقت نظارت کنند.

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به شیخ‌الازهر

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در نامه‌ای به شیخ الازهر گفت: همه مراجع و برخی فضلای شیعه از دشنام و بدگویی به برخی صحابه برائت می‌جویند.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در پاسخ به سخنان و بحث‌های دکتر احمد طیب، در ماه مبارک رمضان درباره عقاید شیعیان و لزوم وحدت شیعه و سنی و نیز دعوت وی از علمای تشیع و تسنن برای برگزاری نشست علمی در الازهر اظهار کرد: ما بر این باوریم که برخی نکات بیان شده از سوی جنابعالی در این برنامه تلویزیونی درخصوص باورها و اعتقادات شیعه، قابل بحث و مناقشه است، همچنین با وجود احترام فراوانی که برای جنابعالی قائل هستیم، بر این باوریم که طرح این مطالب از طریق رسانه‌ها، موجب افزایش اختلافات میان شیعه و سنی می‌شود و بسیاری از دشمنان اسلام همین مطالب را دستمایه اهداف خودشان خواهند کرد؛ ای کاش، این مسائل در جلسات علمی و غیرعلنی و با حضور علمای دو مذهب شیعه و سنی، طرح و بررسی می‌شد، نه در رسانه گروهی.

حقوق ماهانه مرتضوی در تامین اجتماعی چقدر بود؟

مجتبی نظری، وکیل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم درباره این‌که آیا در پاسخ به استعلام دادگاه، میزان حقوق دریافتی مرتضوی که مدعی است جلوی آن توسط وزیر تعاون گرفته شده، مشخص شده است یا خیر، گفت: آقای مرتضوی تا آخرین روزی که در تامین اجتماعی بوده، ماهانه هفت میلیون و 590 هزار تومان حقوق دریافت کرده است. خودش می‌گوید این مبلغ مساعده است. اگر این مبلغ مساعده است پس 90 هزار تومان چیست؟ در مساعده‌ها ارقام و اعداد رُند هستند.

بیانیه آمریکا و اعراب درباره نتایج مذاکرات هسته‌ای

وزارت خارجه آمریکا بیانیه مشترک نشست وزیران خارجه آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، وزیران در این بیانیه توافق‌نامه هسته‌ای وین از جمله محدودیت‌هایش، شفافیت، ‌پادمان‌ها، دسترسی به تاسیسات اعلام شده یا اعلام نشده، سازوکار اجرا و پیامدهای منطقه‌ای‌اش را به طور مفصل بررسی کردند.

آنها با تاکید بر موضع قبلی خود یعنی حمایت از یک توافق جامع و قابل راستی‌آزمایی که به طور کامل دغدغه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مدنظر قرار می‌دهد و به نفع کشورهای شورای همکاری، آمریکا و منطقه است، خاطرنشان کردند برنامه جامع اقدام مشترک، وقتی به طور کامل اجرا شود، به امنیت بلندمدت در منطقه منجر می‌شود.

هاشمی: افراط و تفریط همیشه به ما آسیب زده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که افراط و تفریط، همیشه به ما ضربه زده است، گفت: یک عده انسان تنبل که نماد تفریط هستند و یک عده تندروی بی‌ترمز به عنوان نماد افراط، همیشه به ما آسیب رساندند؛ البته وجود این دو قشر در دوره‌های مختلف، بی‌تاثیر نبوده است. به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: تابوی مذاکره با آمریکا شکست، اما مخالفان آن هنوز هم دست و پا می‌زنند.

تکذیب توییتری ادعای جمهوری‌خواهان

ونسا کری، دختر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار مطلبی در توییتر، خبر چند رسانه‌‌ آمریکایی هوادار جمهوری‌خواهان در مورد حضور مهدی ظریف، پسر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در مراسم عروسی‌اش با بهروز والاناهید در سال ۲۰۰۹ را رد کرد.

به گزارش آنا، وی نوشته است: «پسر ظریف ساقدوش داماد (شوهرش) نبوده و اصلا جشن عروسی برگزار نشد، شرمنده که بعضی‌ها را ناامید می‌کنم.»

پیشتر نیز یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه، ادعای یک سایت آمریکایی در مورد حضور فرزند وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مراسم ازدواج فرزند وزیر امور خارجه آمریکا را خبرسازی محض دانسته بود.

فرمانداران غیرهمسو کنار گذاشته می‌شوند

حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور گفت: از حدود دو ماه پیش کار ارزیابی عملکرد فرمانداران به صورت جدی آغاز شده و کسانی که در این ارزیابی‌ها همسو با دولت نباشند یا برنامه‌هایشان منطبق با دولت نباشد از سمت خود کنار خواهند رفت.

او به تسنیم گفت: ‌اکنون از 430 فرماندار، حدود ٣٢ فرماندار از دولت قبل باقی مانده‌اند که آقای مقیمی، معاون سیاسی وزیر دستور دادند هرچه سریع‌تر عملکرد آنها نیز ارزیابی شود تا کسانی که سیاست‌های دولت را قبول ندارند یا برنامه‌هایشان در این راستا نیست از این سمت کنار بروند.

جلسه 6 ساعته رسیدگی به پرونده حادثه شیراز

وکیل علی مطهری با اشاره به این مطلب که اولین جلسه رسیدگی به پرونده حادثه شیراز شش ساعت طول کشید گفت: جلسه بعدی دادگاه ۲۶ مرداد
برگزار می‌شود.

مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر افزود: با توجه به این‌که در این پرونده 11 متهم وجود دارد و به لحاظ گستردگی موضوعات، فرصت نشد همه متهمان و وکلایشان صحبت کنند. تنها وکلای سه نفر از متهمان که جزو افراد دانشگاهی هستند دفاعیاتشان را اعلام کردند و بقیه متهمان که حمله‌کنندگان به حساب می‌آیند دفاعیاتشان به جلسه بعدی موکول شد.

واکنش صالحی به اظهارات زاکانی

علی‌اکبر صالحی، رئیس ‌سازمان ‌انرژی ‌اتمی عصر دیروز در حاشیه نشست مرکز الگوی ایرانی اسلامی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که واکنش شما به اظهارات علیرضا زاکانی، نماینده مجلس که به نقل از شما گفته است «دعا کنید برجام به‌هم بخورد»، گفت: آقای‌زاکانی را می‌شناسم، اما با توجه به این‌که توفیق آشنایی از نزدیک و صحبت درگوشی خاصی با ایشان را ندارم، احتمالا این دیدار را در خواب دیده‌اند.

به گزارش انتخاب، او به کنایه گفت:‌ جالب اینجاست همان روزی که بنابر ادعای آقای زاکانی من به ایشان گفته‌ام دعا می‌کنم که برجام به هم بخورد پسر آقای ظریف در مجلس عروسی فرزند آقای جان کری بوده و همزمان آقای عراقچی هم حرف‌های دیگری زده است که این صحبت‌ها
باورنکردنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها