رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان با تاکید بر این که موفقیت احتمالی و همزمان زهرا نعمتی، بانوی معلول کماندار در هر دو رویداد کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک افتخاری برای ایران و جامعه معلولان دنیاست، نسبت به تداخل برنامه‌های آماده‌سازی او و ناکامی وی در هر دو رویداد هشدار داد.
کد خبر: ۸۲۲۸۸۵

به گزارش جام‌جم، زهرا نعمتی بانوی کمانداری که در المپیک 2012 لندن به‌عنوان نخستین زن ایرانی موفق به کسب مدال طلا شد، پس از ادامه درخشش خود در میدان‌های بعدی تصمیم گرفت در رقابت‌های ورزشکاران غیرمعلول هم شرکت کند و در نهایت با کسب سهمیه لازم هم در المپیک و هم در پارالمپیک 2016 ریو، سیبل را نشانه برود. در این میان در حالی که او در تصمیم خود جدی است، دیروز محمود خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان طی یک نشست خبری که در محل این فدراسیون برگزار شد، گفت: اگر نعمتی و رنجبر بتوانند سهمیه المپیک را بگیرند، جزو افتخارات بزرگ برای ایران و ورزش معلولان دنیا محسوب می‌شود. من هم افتخار می‌کنم یک ورزشکار معلول در قالب تیم المپیک باشد، که این کار بر اساس توانایی‌ها انجام گرفته است نه توصیه. اگر او سهمیه المپیک بگیرد افتخار می‌کنم و حتی اگر سهمیه پارالمپیک را هم نگیرد مهم نیست ؛ چرا که حضور او در بازی‌های المپیک برد خبری زیادی دارد که کمتر از طلای پارالمپیک نیست. با این حال درباره تداخل برنامه‌ها نگرانی‌هایی وجود دارد و حتی ممکن است هر دو سهمیه را از دست بدهد؛ زیرا انجام این کار، ریسک است.

او با تاکید بر این که هدف اصلی این فدراسیون در سال 94 کسب سهمیه پارالمپیک است، افزود: تاکنون 35 سهمیه به دست آورده‌ایم که البته تازه در آغاز راه هستیم و اعزام 25 دونده به مسابقات جهانی قطر، حضور در رقابت‌های جهانی تیراندازی استرالیا، حضور در پیکارهای کسب سهمیه بسکتبال در ژاپن و اعزام به جهانی تیراندازی با کمان از جمله رقابت‌های پیش رو است که برای کسب سهمیه در آنها به میدان می‌رویم. با این حال تیم فوتبال هفت نفره به دلیل صادر نشدن روادید، عملا شانس حضور در پارالمپیک را از دست داد.

وی با اشاره به این موضوع که بودجه پارالمپیک 9 میلیارد و 750 میلیون تومان است، یادآور شد: این رقم نسبت به سهمیه‌ای که کسب می‌کنیم کم است؛ چرا که سرانه مصرفی یک معلول نسبت به یک فرد غیرمعلول بیشتر است. البته وقت داریم برویم چانه بزنیم تا پول بیشتری به ما بدهند.

رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان با تاکید بر این که اساس فعالیت این فدراسیون ورزش همگانی است، افزود: در روزهای آینده جشنواره مهر رضوی را در حالی برگزار می‌کنیم که در روز ملی پارالمپیک 25 هزار معلول را به مدت یک هفته‌ فعال کردیم و این، چیزی جز همگانی کردن ورزش همگانی نیست.

خسروی‌وفا همچنین از برگزاری دومین جشنواره مهر رضوی ویژه معلولان ورزشکار زیر 25 سال در مشهد خبر داد و گفت: این جشنواره در 15 رشته آقایان و ده رشته بانوان با حضور بیش از 2000 ورزشکار برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها