گزارش اختصاصی جام جم انلاین از بازار فرش در آلمان

چشم تاجران ایرانی به رونق بازار فرش پس از تحریم

رئیس مرکز ملی فرش از انجام رایزنی جهت لغو تحریم‌های مربوط به صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا خبر داد و گفت: تا سال 1388 حدود 80 میلیون دلار فرش به آمریکا صادر شد که حدود یک پنجم بازار صادرات کشور را تشکیل داده است.
کد خبر: ۸۲۰۵۰۱
رایزنی برای صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا

حمید کارگر در آئین تقدیم لوح ثبت جهانی فرش دستباف اردبیل به سازمان صنعت، معدن تجارت این استان با بیان اینکه فرش دستباف ایرانی تاریخی نزدیک به سه هزار ساله دارد، گفت: رنگ، طرح و نقش فرش دستباف ایرانی نمونه است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرش دستباف از سرمایه گذاری انبوه بی‌نیاز هستیم، افزود: در این حوزه بهترین دانش فنی و مهارت در ایران موجود است و بخش عمده ای از ماده اولیه این نوع فرش در ایران وجود دارد.

کارگر با اشاره به اینکه همه سازمان‌های مرتبط باید دست به دست هم دهیم و از این میراث ملی و کهن پاسداری کنیم، تصریح کرد: فرش دستباف ایرانی تا سال 1392 متاثر از عوامل داخلی و خارجی، تورم، هدفمندی یارانه‌ها، اشباع شدن بازارهای سنتی و تحریم‌ها با کاهش صادرات مواجه بود.

رئیس مرکز ملی فرش ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون شاهد متوقف شدن روند کاهش صادرات و افزایش آن هستیم و در زمینه صادرات، کشور ارقام جدیدی را تجربه می کند و خوشبین هستیم با این تداوم روند، شاهد صادرات چشمگیر فرش دستباف باشیم.

وی با بیان اینکه فرش دستباف ایرانی مدام مورد تقلید و کپی قرار می گیرد، گفت: از یک طرف خوشحالیم، چراکه محصول ما خوب است و از یک طرف ناراحتیم،‌چون داشته های ما را به یغما می‌برند.

رئیس مرکز ملی فرش اظهار کرد: در سال 1393، فرش دستباف 10 منطقه از جمله اردبیل به ثبت جهانی رسید.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها