قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که از واردات بی‌رویه با دیوار تعرفه جلوگیری می‌کنیم، گفت: سیاست تجاری ما برد ـ برد است و از اقتصاد مقاومتی غافل نخواهیم شد.
کد خبر: ۸۱۹۹۴۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجتبی خسروتاج دیروز در حاشیه آیین معرفی و قدردانی از آثار برگزیده طرح و نقش فرش دستباف ایران، درباره این که قرار است سه هیات ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی وارد کشور شود و برنامه‌ مذاکرات با این کشورها، اظهار کرد: به هر گروه خارجی که برای مذاکرات به کشورمان بیاید همواره تاکید می‌کنیم، سیاست‌هایمان برمبنای اقتصاد مقاومتی است و در جهت سرمایه‌گذاری‌های مشترک همکاری‌های مهندسی، واردات مواد اولیه و واسطه‌ای و حمایت از تولید داخل حرکت می‌کنیم.

وی درباره این که پس از حضور آلمانی‌ها در ایران آیا قرارداد خاصی هم منعقد شد، افزود: از آنجا که تحریم‌های بانکی هنوز لغو نشده، انعقاد هر قراردادی منوط به مبادلات بانکی است و زمینه پیش‌نویس قراردادها در بخش‌های مختلف آماده شده که تا چند ماه آینده با برداشته شدن تحریم‌های بانکی به سرانجام می‌رسد.

خسروتاج درباره این که اخیرا وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات 150 هزار تن شکر را صادر کرده هم گفت: با اجرای قانون انتزاع و واگذاری، یک سری از اختیارات از جمله مجوز واردات محصولات کشاورزی مانند شکر به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت درباره مصوبه تأمین 217 قلم کالا از محل تولیدات داخل در وزارت صنعت هم گفت: مصوبات دولت به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ می‌شود و هر کدام در بخش تدارکات خود این اقلام را تهیه می‌کنند و ذی‌حسابان مستقر در هر سازمان از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی بر نحوه تخصیص بودجه به خریدها نظارت می‌کنند و به موارد مغایر با این مصوبه بودجه نمی‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها