شبکه‌های مختلف تلویزیون برای ماه‌‌های مرداد و شهریور برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند که در طول شبانه‌روز به مخاطبان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۱۹۶۲۸

شبکه یک

به گزارش روابط عمومی رسانه‌ملی، پخش برنامه جدید «مثبت 17» از امروز ساعت 18 شروع می‌شود. از دیگر برنامه‌های جدید این شبکه می‌توان به‌ خاطره اشاره کرد که قبل از اخبار 21 به مخاطبان ارائه می‌شود. مسابقه دستپخت هم یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت 20 در جدول پخش شبکه یک گنجانده شده است. از دیگر برنامه‌های این شبکه برای تابستان می‌توان به نمای یک، تار و پود، مجله اقتصادی، رودخانه‌های زیستی، آفریقای رام نشده و ایران فراسو اشاره‌کرد.

شبکه دو

از برنامه‌‌های شبکه دو برای ماه‌های مرداد و شهریور می‌توان به دو نگاه، یک واقعیت، لیموترش، کوی محبت، خوبی از خودتونه، از آسمان، شبکه ما،دایره زندگی، جیوگی، ما ایرانی‌ها، نما دو، خانه خورشید، اون‌بالاها، گروه امداد، شهر به شهر، باران، ماجرا، همه چیز به تو بستگی داره و... اشاره‌کرد.

شبکه سه

شبکه سه برای‌ ماه‌های مرداد و شهریور برنامه‌های ترکیبی متنوعی را در جدول پخش خود قرار داده است که از میان آنها می‌توان به برنامه صبحگاهی امروز، مستند زندگی زیر پوست من، مسابقه جدول و ... اشاره کرد.

برنامه صبحگاهی امروز به تهیه‌کنندگی محمد هاشمی‌اصل شامل آیتم‌های دکه خبر، غرفه جام‌جم، غرفه رادیو جوان و غرفه سلامت است که از ساعت 9 صبح به صورت زنده پخش می‌شود.

برنامه «سه شو» به تهیه‌کنندگی ناصر ابراهیمی و اجرای جواد رضویان از دیگر برنامه‌های این شبکه است.

مردم چی میگن؟ از دیگر برنامه‌های شبکه سه است که هر روز بجز جمعه‌ها ساعت 16 از این شبکه به مخاطبان ارائه خواهد شد.

اجرای هر بخش از این برنامه را یک مجری به عهده دارد؛ سیدمحمدرضا حسینیان با آموزش دمنوش، سیدکاظم احمدزاده با آموزش آداب زیارت، مسعود روشن‌پژوه با گفت‌وگو در حوزه گردشگری و سفر، حسین رفیعی با آموزش آشپزی و امیرحسین مدرس با آموزش گویندگی و اجرا مخاطبان این برنامه را همراهی می‌کنند.

مجموعه مستند «زندگی زیر پوست من» به تهیه‌کنندگی بهروز نورانی‌پور در 26 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید شده است که به بررسی ویژگی زندگی ایرانی ـ اسلامی با رویکرد رزق حلال و کرامت انسانی می‌پردازد.

مسابقه تلفنی جدول به تهیه‌کنندگی فرهاد ابتدایی در 52 قسمت30 دقیقه‌ای تهیه‌ شده است. سوالات مسابقه جدول در حوزه‌های تاریخی، مذهبی، ورزشی و اطلاعات عمومی در جدول‌های ساده، متقاطع و سودوکو طراحی شده است.

برنامه موج شب،‌ از امشب ساعت 22 و 30 دقیقه در جدول پخش شبکه سه قرار می‌گیرد. این برنامه به تهیه‌کنندگی مهران رسام و اجرای مسعود فروتن در 60 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش تدارک دیده شده است. شب‌های تابستان دیگر برنامه شبکه سه برای تابستان است که با حضور مردم و هنرمندان از بوستان جوانمردان به صورت زنده به مخاطبان ارائه می‌شود.

«مسابقه103» دیگر برنامه شبکه سه برای ماه‌‌های مرداد و شهریور است. این مسابقه به تهیه‌کنندگی حسین فردرو در فضای باز با حضور 103 نفر از متقاضیان به عنوان شرکت‌کنندگان اصلی برگزار می‌شود.

سوالات مسابقه در حوزه‌های تاریخ، جغرافیا، فنی، اطلاعات عمومی و سوالاتی است که مردم در زندگی روزمره به دانستن آنها احتیاج پیدا می‌کنند. اجرای برنامه به عهده مسعود روشن‌پژوه، زهره سادات‌هاشمی و بهمن هاشمی است.

گروه ورزش شبکه سه هم برنامه‌های صد، رزم و نما، و صفر تا صد را برای پخش آماده کرده است. در برنامه صفر تا صد که تا 26 قسمت تولید می‌شود به ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی پرداخته می‌شود.

برنامه «روی خط» هم برای پخش از شبکه سه در 52 قسمت تولید می‌شود. این برنامه مشکلات مردم را با حضور مسئولان بررسی می‌کند.

شبکه چهار

شبکه چهار برای تابستان برنامه‌‌های علو اندیشه‌محور را در جدول پخش خود قرار داده است.

بر بال اندیشه، مستند گزارشی در قالب گفت‌وگو با استادان و چهره‌های ماندگار به تهیه‌کنندگی عباس یاربی در 52 قسمت 30 دقیقه‌ای، سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت 19 و 30 دقیقه به مخاطبان ارائه می‌شود. برنامه هزار تو با هدف ترویج گفتمان علمی به تهیه‌کنندگی مهدی غفاری در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای، پنجشنبه‌ها ساعت 20 و 30 دقیقه پخش می‌شود. در برنامه چهره‌ها که در صد قسمت تولید شده زندگی چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی بازگو می‌شود. در این برنامه هر شب یک مستند برای واکاوی تاریخ معاصر طراحی و تولید شده است. در برنامه غرب‌شناسی سیر اندیشه‌ها و جریان‌های فکری غرب در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای، پنجشنبه و جمعه بررسی می‌شود. از دیگر برنامه‌‌های این شبکه برای تابستان می‌توان به چهار شب، درس‌‌گفتارها، دیدار، شبی با تئاتر، نگاه نو، آب و رنگ و مستند چهار اشاره کرد.

شبکه پنج

شبکه پنج که به اقتصاد می‌پردازد هم برای تابستان برنامه‌های اقتصاد محور متنوعی را برای مخاطبان خود تدارک دیده‌ است که از میان آنها می‌توان به اقتصاد ایران، مثبت و منفی پنج، روزآمد، اقتصاد روز، ایرانشهر، توقف ممنوع، خط پنج، خانه آرام من و رو در رو اشاره کرد.

شبکه آموزش

شبکه آموزش هم از فرصت تعطیلات تابستانی استفاده کرده و چند برنامه با موضوع آموزش‌های مختلف را در جدول پخش خود قرار داده است. صبحی دیگر برنامه صبحگاهی این شبکه است. حریم مهروزی، می‌توانیم، قند پهلو، رادیکال هفت، سفید، برخط، مشاور، دکتر سلام، آبی مثل تو، پرسشگر، بخوانیم و بنویسیم و... برخی از برنامه‌های این شبکه برای دو ماه باقیمانده از تابستان است.

شبکه قرآن

نفس صبح، یاد خدا، بینات، برکت، به وقت خانواده، به وقت جوونی، 1449، اسراء فردوس، روزنه، سراج، ستاره‌ها و بشری برنامه‌های ویژه شبکه قرآن برای تابستان است که در قالب گفت‌وگومحور، مستند، مسابقه و... به مخاطبان ارائه می‌شود.

شبکه مستند

پخش مستند راه ناتمام (قهرمانان المپیک به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی‌محمد قاسمی که در پنج قسمت 20 دقیقه‌ای تولید شده است از فردا ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه مستند‌ آغاز می‌شود. راز کوهستان، تهران مدرن، مستندترین‌ها، انسان در طبیعت، کوثر، سینمای جوان، دریچه، ایران، دوربین مستند و نردبان از دیگر برنامه‌های این شبکه برای تابستان است.

دیگر شبکه‌های تلویزیون مانند شبکه سلامت، نسیم، جام‌جم، ورزش و افق هم برنامه‌های متنوعی را برای تابستان آماده پخش کرده‌اند.

آغاز سریال‌های جدید از امشب

بازار پخش سریال‌های نمایشی تلویزیون از امشب و با پخش سریال‌های «تنهایی لیلا»، «تعبیر وارونه یک رویا» و «آقای دکتر» از شبکه‌های یک، دو و سه رونق‌می‌گیرد.

شبکه یک ؛ تعبیر وارونه یک رویا

شبکه یک از امشب با سریال «تعبیر وارونه یک رویا» میزبان دوستداران مجموعه‌های نمایشی تلویزیونی خواهد بود.

این سریال به نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی درباره ترور دانشمندان هسته‌‍‌‌ای ایران است. تعبیر وارونه یک رویا داستان جاسوسی پیچیده‌ای دارد و قصه در خارج از ایران شروع و به داخل ایران کشیده می‌شود. یک مامور امنیتی کشور از طرف یکی از منابع خبری و رابط‌های خود در خارج از ایران متوجه می‌شود که قرار است یکی از دانشمندان زبده هسته‌ای کشور را ترور کنند، اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و... .

تعبیر وارونه یک رویا علاوه بر ایران در ارمنستان نیز تصویربرداری شده و عده‌ای از بازیگران ارمنی و روسی هم در آن حضور دارند. امیر جعفری نقش اصلی سریال یعنی مامور امنیتی ایرانی را بازی می‌کند و داریوش ارجمند نیز نقش یک کارشناس امنیتی و به نوعی مافوق جعفری را به‌عهده دارد. پانته‌آ بهرام و فرهاد قائمیان نیز دیگر نقش‌های اصلی سریال را ایفا می‌کنند. این سریال دو بازیگر جوان به نام‌های نیما نادری و آزاده سدیری را نیز به مردم معرفی خواهد کرد. داریوش ارجمند، نگار عابدی‌، ثریا قاسمی، علی صالحی، فرزین صابونی و الهام کردا دیگر بازیگران این سریال هستند.

این سریال از امشب ساعت 22 و در قالب 20 قسمت 50 دقیقه‌ای از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

شبکه دو؛ آقای دکتر

پخش سریال «آقای دکتر» از امشب ساعت 23 از شبکه دو آغاز می‌شود. این سریال داستان پزشک نابغه‌ای است که مبتلا به اوتیسم است .

به گزارش روابط عمومی شبکه دو،‌ این سریال محصول کره‌جنوبی است و جو وون اون، مون چائه ون، ‌جو سانگ ووک و چئوم هو جین بازیگران اصلی آن هستند.

این سریال کره‌ای به سرپرستی افشین زی‌نوری دوبله شده است.

شبکه سه ؛ تنهایی لیلا

تنهایی لیلا را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده و محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده‌اش است. مینا ساداتی، بهروز شعیبی، حسن پورشیرازی، اکبر زنجانپور، آفرین عبیسی، سام قریبیان و برزو ارجمند بازیگران این سریال تلویزیونی هستند. همچنین بهادر زمانی نقش روحانی سریال لطیفی را بازی می‌کند. موسیقی تنهایی لیلا حاصل نت‌نویسی کارن همایونفر است و علیرضا قربانی روی تیتراژ پایانی آن آواز خوانده است.

فیلمنامه این سریال به قلم حامد عنقا، داستان متولی جوان امامزاده‌ به نام محمد است که در زلزله‌ای همه اعضای خانواده‌اش را از دست می‌دهد. عشق یک دختر او را در شرایط ویژه قرار می‌دهد و به شکلی ایمان او در محک امتحان قرار می‌گیرد. نقش این متولی جوان را بهروز شعیبی بازی می‌کند و مینا ساداتی بازیگر لیلا، دختر جوان مقابل اوست. ساداتی بازیگر فیلم محمد(ص) مجید مجیدی هم بوده است.

عنقا که نگارش تنهایی لیلا را از بهمن سال گذشته آغاز کرده، این سریال 30 قسمتی را یک ملودرام مذهبی می‌داند.

تهیه‌کننده تنهایی لیلا هم این سریال را یک اثر اجتماعی ـ مذهبی ذکر کرد و به جام‌جم گفت: تم سریال مذهبی است و با نگاهی به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی برخی محاسن این سبک از زندگی را مورد توجه قرار می‌دهد و در عین حال انتقاداتی را نیز به بعضی از عادات غلط و رایج در زندگی اجتماعی وارد می‌کند و آن را بسان یک آینه و در قالب یک داستان جذاب عاشقانه در مقابل مخاطب قرار می‌دهد. تنهایی لیلا در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای و برای پخش از شبکه سه سیما آماده شده است. تا امروز ده قسمت از این سریال به شبکه تحویل داده شده و گروه سازنده در حال ساخت ادامه آن هستند. به گفته شفیعی، تصویربرداری این سریال تا پایان مرداد به پایان خواهد رسید. تنهایی لیلا هر شب ساعت 21 از شبکه سه پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها