jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۸۱۸۷۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۴  |  ۰۳:۲۰

یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت در کشورهای اروپایی استفاده از دوچرخه بخصوص دوچرخه‌های الکتریکی است. از این‌رو کسب و کارهای مربوط به این وسیله نقلیه در قاره سبز روبه رشد بوده و هر روز شاهد اقبال بیشتری شده و برخی کشورهای سازنده دوچرخه‌های الکتریکی توانسته‌اند نام خوشی برای خود در این تجارت دست و پا کنند. این درحالی است که شواینفورت آلمان خانه دوچرخه‌های الکتریکی در اروپاست که این روزها محبوبیت زیادی دارند.

دوچرخه‌های الکتریکی بازار کسب وکار نوین

کارشناسان بازار درباره توسعه تجارت دوچرخه‌های الکتریکی در جهان معتقدند با توجه به افزایش تقاضا در اقصی نقاط جهان و البته قاره سبز جای تردید نیست که تا سه سال آینده حجم تجارت این وسیله نقلیه سه برابر خواهد شد و رشد قابل ملاحظه‌ای در گردش مالی آن ایجاد می‌شود.

این درحالی است که شرکت موسوم به «وینورا گروپ»، یکی از پیشروترین شرکت‌های تولیدکننده این دوچرخه‌ها شده و توانسته در میان دیگر رقبای خود با استفاده از راهکارهایی مناسب، سود خوبی به دست آورد. این شرکت روش کامل جدیدی برای فروش این دوچرخه‌ها ابداع کرده است.

مورنو فیوراوانتی از کنفدراسیون صنعت دوچرخه در اروپا، درباره رونق بازار این دوچرخه‌ها در قاره سبز می‌گوید: «امسال (2015) قرار است بیش از یک میلیون دوچرخه الکتریکی در اروپا تولید کنیم. بیش از ۷۰ هزار کارمند در۶۰۰ شرکت تجاری کوچک و متوسط داریم.»

سوزان پوئلو، مدیرعامل شرکت «وینورا گروپ» نیز درباره تاثیر تولید این دوچرخه‌ها در اشتغالزایی، می‌گوید: «سال ۲۰۱۰ صدوهشتاد نفر در این کارخانه کارکردند و ۱۲۰هزار دوچرخه ساختیم. امسال ۳۲۰ نفر در استخدام ما هستند و ۲۵۰ هزار دوچرخه تولید خواهیم کرد. با ساخت این دوچرخه‌ها تعداد فراوانی شغل در آلمان ایجاد شد.»

سرعت این دوچرخه‌ها می‌تواند به ۴۵ کیلومتر در ساعت برسد، از این رو راندن آنها نیاز به گواهینامه دارد. دوچرخه‌هایی که سرعتشان بیش از ۲۵ کیلومتر در ساعت و توان موتور الکتریکی آنها بیش از۲۵۰ وات است باید تا آخر امسال میلادی استانداردهای جدید اروپا را برآورده کند. به اعتقاد پوئلو، شکل نهایی محصول شرکت وینورا گروپ اهمیت فراوانی دارد و هدف این است که استانداردهایی با کیفیت بالا ایجاد کنیم که امنیت مصرف‌کنندگان دوچرخه‌های ما را تضمین کند و در وهله بعد این‌که نمونه‌های کپی ارزانقیمت وارد بازار اروپا نشود.»

مورنو فیوراوانتی می‌گوید: تجربه‌های شرکت وینورا گروپ در تدوین قوانین در اروپا در این زمینه مفید است. وی می‌افزاید: «به دلیل نوآوری‌های شرکت یادشده، اطلاعات جدید زیادی برای کمیسیون اروپا در بروکسل داریم. حالا براساس این داده‌های به روز شده، مقررات جدید خواهیم داشت.»

در سه سال آینده بازار دوچرخه الکتریکی می‌تواند سه برابر بزرگ‌تر شود. ایمنی این دوچرخه‌ها هم روزبه‌روز بیشتر می‌شود و از آنجا که نسبت به دیگر وسایل حمل‌ونقل شهری محیط زیست را کمتر آلوده می‌کند، انتظار می‌رود همچنان سود بیشتری به جیب کسانی سرازیر کند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع:cnn / جولای 2015

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی در جام جم آنلاین نوشت: دولت آقای روحانی از لحاظ تفکر دو دولت کاملا متفاوت بودند ولی ما در حوزه اقتصاد شاهد سیاست هایی کاملا یکسان با آثار مشابه بودیم.

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

محمدعلی خطیبی، نماینده پیشین ایران در اوپک در یادداشتی برای جام جم آنلاین درباره نفتکش های سوخت‌رسان ایران در حال ورود به آب‌های ونزوئلا، نوشت: در صورت مزاحمت برای نفتکش های ایران، هم در خلیج فارس هم در خارج از این حوزه توان پاسخگویی وجود دارد.

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

نقدینگی لجام‌گسیخته، قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) و نرخ ارز را شاید بتوان سه متغیر راهبردی در اقتصاد ایران دانست كه تغییر و تلاطم در هركدام به‌تنهایی می‌تواند سایر بخش‌های اقتصاد ایران را به‌شدت متأثر کند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر