سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد هیچ علاقه ای ندارد " مثل ایران " پشت میز مذاکره بنشیند و از راه گفتگو مسایل هسته ای اش را حل کند.
کد خبر: ۸۱۸۶۱۸
کره شمالی درباره مذاکره هسته ای چه می گوید ؟

به گزارش جام جم آنلاین، پس از جمع بندی موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای ایران و 1+ 5 که بازتابی گسترده در رسانه های جهان داشته است و جزو مهمترین رویدادهای سیاسی جهان محسوب می شود ،‌ حرف و حدیث هایی برای کشاندن کره شمالی تا پای میز مذاکره مطرح شده است تا این کشور درباره مسایل هسته ای اش با غرب به توافق برسد یکی از مهمترین این پیشنهادها را وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرد که در قیاسی نا به جا پس از اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای ایران،‌از پیونگ یانگ رهبر کره شمالی خواست در سیاست های هسته ای اش تجدید نظر کند.

واکنش کره شمالی اما فقط یک توضیح کوتاه از سوی سخنگوی وزارت امورخارجه این کشور است که گفته : «کره شمالی هیچ علاقه ای به گفتگو با آمریکایی ها و دست کشیدن از سلاح های هسته ای ندارد. »

در بخش دیگری از این توضیح که بسیاری از خبرگزاری های جهان از جمله رویترز ، خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری ان بی سی آن را پوشش دادند، این کشور تاکید شده است : « مقایسه کردن توافق هسته ای ایران با وضع کره شمالی که همیشه از سوی آمریکا در معرض عملیات خصمانه و تحریک آمیز نظامی بوده و بزرگترین تهدید هسته ای آمریکاست، غیر منطقی است. »

همچنین سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفته است : « واضح است که ما یک قدرت هسته ای هستیم و قدرت های هسته ای، علایق خودشان را دارند. »

کره شمالی در حالی به پیشنهاد آمریکایی ها برای مذاکره با تندی « نه » می گویدکه سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و آمریکا ،‌ این کشور را تحت تحریم های شدید قرار داده اند تا شاید بتوانند برنامه موشکی آن و فعالیت های هسته ای اش را متوقف کنند و بر خلاف ایران که حتی پیش از توافق هسته ای نیز برنامه هسته ای صلح آمیز را پیش می برد کره ای ها هچنان مشغول ساخت بمب اتم هستند.

کره شمالی در سال های اخیر 3 آزمایش موفقیت آمیز هسته ای داشته که جدیدترین شان در سال 2013 بوده است و بر اساس گمانه زنی های کارشناسان بین المللی که در روزنامه انگلیسی تلگراف منتشر شد ، این کشور هم اکنون 10 بمب هسته ای دارد و احتمالا تا 5 سال دیگر علاوه بر 10 بمب، بین 20 تا 100 بمب اتم دیگر خواهد داشت .


خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها