با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته ای 1+5 با ایران تشکیل شد.
کد خبر: ۸۱۸۵۹۹
کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته ای در مجلس تشکیل شد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، با در خواست 24 نماینده مجلس درخصوص تشکیل کمیسیون ویژه ای به استناد ماده 44 آیین نامه داخلی مجلس جهت بررسی توافقنامه اخیر جمهوری اسلامی ایران با 1+5 تشکیل این کمیسیون با 136 رای موافق 39 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

در ابتدا، علی لاریجانی با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان مجلس در نامه ای تاکید کردند که موضوع کمیسیون ویژه باید تدارک دیده شود، گفت: ما این درخواست را به رای نمایندگان می گذاریم.

پس از این سخنان، احمد امیرآبادی نماینده قم به عنوان یکی از طراحان تاکید کرد: بررسی متن موافقتنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) جز مصالح مهم کشور محسوب می شود که بر اساس آیین نامه درخواست شده که در کمیسیون ویژه ای که شامل 15 نفر خواهد بود مورد بررسی قرار گیرد.

پس از این سخنان، رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مخالفتی با تشکیل این کمیسیون وجود ندارد اعلام کرد که اعضای آن پس از تشکیل کمیسیون ویژه انتخاب خواهند شد.

این کمیسیون به درخواست غلامعلی حدادعادل، احمد توکلی، امیرآبادی، کوثری، پزشکیان، نادران، سالک، مرندی، ضرغام صادقی، عبداللهی، سید مهدی هاشمی، زاکانی، آشتیانی، آقاتهرانی، پورمختار، قاضی پور، قادری، تابش، رجایی، مصباحی مقدم، دهقان، نجابت، زارعی به هیات رئیسه ارائه شده بود.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها