یکی از مهمترین رویدادهای پیش رو در دنیای مرورگرهای اینترنت را می توان ورود Microsoft Edge دانست که با ویندوز 10 ارائه می شود.
کد خبر: ۸۱۷۶۵۲
گوگل به پشتیبانی از مرورگر Microsoft Edge تن داد

مایکروسافت بشدت می کوشد تا ویندوز 10 آغاز موفقی داشته باشد و از همین رو با تلاش توقف ناپذیری برای ارائه بهترین تجربه از برنامه های پیش فرض این سیستم عامل در تکاپو است.

یکی از راه های دست یابی به این هدف، ارائه خدمات و قابلیت های هرچه بیشتر به کاربران ویندوز 10 است که شامل پشتیبانی از موتورهای جستجو اینترنتی مختلف نیز می شود.

با اینکه مایکروسافت خود امیدوار است که اغلب کاربران ویندوز 10 از موتور جستجوی Bing این کمپانی به عنوان جستجوگر پیش فرض استفاده کنند، اما مطمئناً هیچ جای تعجب نیست که برخی نیز گوگل را ترجیح دهند.

این در حالی است که تا پیش از امروز بکارگیری گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض مرورگر Edge ممکن نبود.

مرورگر مایکروسافت Edge از استاندارد OpenSearch برای استخراج و نمایش نتایج جستجو از موتورهای جستجو مختلف استفاده می کند که تا پیش از امروز، گوگل از این استاندارد پشتیبانی نمی کرد و از استفاده پیش فرض از گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر Edge امکان پذیر نبود.



سرانجام امروز آقای Jacob Rossi، از توسعه دهندگان مرورگر مایکروسافت Edge طی تویتی اعلام داشت که گوگل پشتیبانی از OpenSearch 1.1 را برای مرورگر جدید ویندوز 10 ممکن کرده است و کاربران ویندوز 10 می توانند مروگر Edge را برای استفاده از گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض، تنظیم کنند.

مایکروسافت Edge مروگر پیش فرض ویندوز 10 خواهد بود اما از آنجایی که ممکن است بدلیل بکارگیری موتور جدید در این مرورگر برخی وب سایت ها بدرستی نمایش داده نشوند، مرورگر اینترنت اکسپلورر نیز در این سیستم عامل گنجانده شده است.



مروگر Edge نه تنها در نسخه دسکتاپ ویندوز 10 بلکه در نسخه موبایل و بر روی اسمارت فون ها و تبلت ها نیز در دسترس خواهد بود و مایکروسافت می کوشد تا قابلیت ها و تجربه یکسانی را از وبگردی در پلتفرم های مختلف ایجاد کند. از این رو Edge به صورت پیش فرض در نوار وظیفه ویندوز 10 جای گرفته است.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها