کی‌روش: باید با تعهد و انگیزه‌ای کامل برای تحقق خواسته‌های هواداران حرکت کرد

علامت‌سئوال‌های آقای سرمربی

کارلوس کی‌روش باوجود حضور در مرخصی و سپری کردن دوران استراحت، همچنان نگران تیم ملی فوتبال ایران و مسیری است که باید همراه با این تیم برای صعود به جام‌جهانی 2018 طی کند.
کد خبر: ۸۱۷۲۵۲

سرمربی تیم ملی که هم‌اکنون در پرتغال به سر می‌برد در حاشیه دیدار تیم ملی فوتبال ساحلی ایران و برزیل و در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ایسنا و فارس، در ارتباط با مسائل مختلفی از جمله زمان بازگشتش به ایران،‌ برنامه‌های تیم ملی و استفاده از جواد نکونام در تیم ملی به عنوان دستیار،‌ صحبت‌ کرد. کی‌روش با بیان این‌که بعد از پایان نشست مربیان تیم‌های ملی که در کوالالامپور برگزار می‌شود به تهران بازخواهد گشت، درباره مسیر پیش روی ایران برای حضور در جام‌جهانی 2018 گفت: برای تیم ملی صعود به جام‌جهانی روسیه مثل یک عملیات غیرممکن خواهد بود و باید با تعهد و انگیزه‌ای کامل برای دستیابی به این رویا و تحقق خواسته‌های هواداران حرکت کرد.

وی در توضیح بیشتر این جمله که صعود به جام‌جهانی همچون یک عملیات غیرممکن خواهد بود، افزود: نکته اولی که باید به آن توجه کنیم این است که آسیا چهار سهمیه در روسیه خواهد داشت و بار دیگر تکرار می‌کنم سه سهمیه کم و بیش از قبل مشخص است، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا. ثانیا یک سهمیه برای تیم‌های در درجه اول ایران، امارات، قطر، عربستان، چین، ازبکستان و در پشت سر آنها عمان، اردن، عراق و کره‌شمالی می‌ماند. بسیار واجب است که بتوانیم یک برنامه آماده‌سازی بسیار قوی، جدی و کارآمد را برای موفقیت تیم ملی داشته باشیم. در حال حاضر لحظات بسیار حساس و خطیری را پیش‌روی خود داریم و امکان از دست دادن هیچ موقعیت یا زمانی را نخواهیم داشت. در زمان مناسب اگر حمایت صحیح با منابع لازم و همین‌طور راهکارهای مرتبط صورت نگیرد به گونه‌ای فرار از مسئولیت خواهد بود. هیچ شکی ندارم که هواداران خوب تیم ملی استحقاق دیدن تیم ملی کشورشان در جام‌جهانی روسیه را دارند و اگر بخواهیم به آن رویا برای تیم ملی ایران دست پیدا کنیم، باید حمایت‌های مناسب در زمان درست صورت بگیرد.

کی‌روش با بی‌پاسخ گذاشتن این پرسش که آیا همچنان شاهد وعده‌های عمل‌نشده از سوی مسئولان ورزش و فدراسیون فوتبال هستید، بحث‌های مربوط به تعویق شش ماهه در پرداخت دستمزدش را هم مساله‌ای خصوصی و محرمانه قلمداد کرد و در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی گفت: امیدوارم در اردوی بعد شاهد مشکلات اردوی قبل از بازی با ترکمنستان نباشیم و آن را حل‌شده ببینیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا از جوان‌گرایی ایجاد شده در تیم ملی راضی هستید و آیا روند جوان‌گرایی در تیم ملی همچنان ادامه دارد، افزود: بله، ما ظرفیت خوبی داریم ولی باید در نظر بگیریم که کیفیت بدون تجربه به موفقیت منجر نخواهد شد. مثل این می‌ماند که شما بخواهید خلبان یک هواپیما را در اتاقک‌های شبیه‌سازی شده تمرین دهید و هیچ گاه به او فرصت فرود یا تمرین در آسمان را ندهید. فراموش نکنیم که بازی‌های مقدماتی در راه صعود به جام‌جهانی 2018 روسیه زمان دستیابی به اهداف‌مان است، نه زمان یادگیری. من به شخصه همیشه در حال برنامه‌ریزی و تلاش در راستای بالا بردن ارزش‌های تیم ملی هستم و اعتقاد راسخ دارم که فقط زمانی یک بازیکن را به تیم ملی دعوت ‌کنم که آن بازیکن بتواند به ارزش‌های تیم ملی اضافه کند، در غیر این صورت آن بازیکن را دعوت نخواهم کرد. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که علاقه‌مندیم جواد نکونام را به کادر مربیگری اضافه کنیم درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی هم گفت: طبق تقویم فیفا تنها زمانی که ما فرصت انجام بازی دوستانه داریم مقابل ژاپن خواهد بود و فعلاً فقط این تماشای بازی قطعی شده است.

کی‌روش که از تماشاگران دیدار تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و برزیل بود، درباره تیم ملی ساحلی کشورمان نیز گفت: من برای دیدار تیم ملی ساحلی ایران به ورزشگاه رفتم حمایت کامل خود را نشان دهم. بسیار به عملکرد بازیکنان فوتبال ساحلی ایران افتخار کردم. روحیه جنگندگی و طرز بازی بازیکنان تیم ملی فوق‌العاده بود و مطمئن هستم ایران در جام جهانی موفق خواهد بود.

کفاشیان: مشکلی با کی‌روش نداریم

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص این‌که آیا مشکلات بین فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش حل شده است، گفت: با کی‌روش از اول هم مشکلی نداشتیم. او برای رسیدگی به امور شخصی و برخی برنامه‌ها به مرخصی رفته است و مطمئن باشید به محض این‌که نیاز باشد به ایران بازخواهد گشت.

علی کفاشیان که با فارس صحبت می‌کرد با بیان این‌که این بحث را کسانی راه انداختند که هرگز نمی‌خواهند موفقیت تیم ملی را ببینند، تصریح کرد: کی‌روش هیچ مشکلی با ما ندارد و با قدرت به کارش در تیم ملی ادامه می‌دهد، ضمن این‌که من با وی مدام در ارتباط هستم و هیچ اختلاف یا موردی بین ما وجود ندارد. حتی خود من از کی‌روش خواستم برای روحیه دادن به اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی در جام‌جهانی، به ورزشگاه برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها