رقابت ۷۹۵ هزار و ۶۷۷ داوطلبی که در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه در ۳۶۵ شهرستان و ۱۷ کشور خارجی برای ورود به دانشگاه‌های کشورمان، در آزمون کنکور شرکت کردند، به مرحله آخر نزدیک شده است.کمتر از دوهفته دیگر و با اعلام نتایج اولیه کنکور، کارنامه اعمال این جمعیت چندهزارنفری به دستشان داده می‌شود تا با توجه به رتبه‌ای که به دست آورده‌اند انتخاب رشته کنند.
کد خبر: ۸۱۶۸۸۱

بر این اساس، پاسخنامه داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی با رتبه کشوری کمتر از ۷۵ هزار و پاسخنامه داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر و زبان با رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار مدتی بعد از انتشار نتایج اولیه روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام این خبر به مهر می‌گوید: «پاسخنامه‌های داوطلبان توسط دو دستگاه قرائت خوان، تصحیح شده است تا از صحت قرائت اطمینان حاصل شود.

همچنین به صورت موردی هم نتیجه به‌صورت دستی کنترل شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در دهه اول مردادماه نسبت به انتحاب رشته اقدام کنند. استفاده از نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی و راهنمایی مربوط به انتخاب رشته در فرصت‌های بعدی به اطلاع داوطلبان می‌رسد.»

به گفته توکلی، در آزمون سراسری سال ۹۴، تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۴ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۹۳ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر مرد و به عبارت دیگر 82/58 درصد داوطلبان زن و 18/41 درصد آنان مرد بودند که از میان آنها بر اساس ضوابط تعداد ۴۵ هزار و ۶۰۰ داوطلب از گروه‌های آزمایشی یک، 2، 3 و 5 علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه هنر و تعداد ۱۰۶ هزار داوطلب از گروه‌های آزمایشی یک، 2، 3 و 4 علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه زبان اعلام کردند. توکلی در ادامه از صدور یک میلیون و 29هزار و 744کارت آزمون خبر می‌دهد و می‌گوید:« نظر به این‌که آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی به صورت جداگانه برگزار شد و هر داوطلب باید کارت خود را دریافت می‌کرد و با توجه به تعداد ثبت‌نام کنندگان، آمار ۱۵۱ هزار و ۶۷۰ نفر علاقه‌مند به شرکت در گروه‌های هنر و زبان خارجی، در نهایت تعداد یک میلیون و ۲۹ هزار و ۷۴۴ کارت آزمون صادر شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها