دهدشتی: تعداد دکل‌های گمشده نفتی زیاد است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به موضوع یک دکل گمشده نفتی گفت: تعداد دکل‌های گمشده یک یا دو دکل نیست بلکه بسیار بیشتر از تعدادی است که مطرح شده است.
کد خبر: ۸۱۶۴۹۲

موضوع پرداخت پول برای خرید یک دکل نفتی توسط شرکت تاسیسات دریایی ایران ـ زیرمجموعه وزارت نفت ـ در گذشته و تحویل ندادن این دکل و کار کردن آن در نقطه دیگری، اخیرا مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گرفته و از این ماجرا به عنوان گم شدن دکل نفتی یاد می‌شود. این در حالی است که سازمان بازرسی کل کشور اخیرا بروز این تخلف را تائید کرده است.

به گزارش ایرنا، حسین دهدشتی دیروز در جمع خبرنگاران افزود: موضوع دکل‌های نفتی خریداری شده در قالب شرکت تاسیسات دریایی که دارای ابهامات فراوانی بود در بهمن ماه سال 90 به صورت یک تخلف محرز شد و با پیگیری‌های صورت گرفته، قرار شد که مدیریت وقت شرکت تاسیسات دریایی، گزارشی تکمیلی را به کمیسیون انرژی ارائه دهد که هرگز این گزارش ارائه نشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: در سال 93 درخواست تحقیق و تفحص با امضای 16 نماینده به هیات‌رئیسه کمیسیون انرژی ارائه شد، اما نمایندگان با این استدلال که چون سازمان بازرسی برای رسیدگی به این تخلف ورود پیدا کرده است، به آن رای ندادند اما مجددا ما آن را پیگیری کردیم که بزودی در جلسه علنی مجلس اعلام وصول می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان این که به نظر می‌رسد از ابتدای شکل‌گیری شرکت تاسیسات دریایی، تخلفات گسترده‌ای در این شرکت رخ داده است، ادامه داد: تخلفات صورت گرفته در تاسیس شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت چند برابر گم شدن یک دکل است، به شکلی که شرکت تاسیسات دریایی روی کاغذ حدود 600 تا 700 میلیارد تومان سرمایه دارد و در اواخر دولت دهم حدود شش میلیارد دلار نیز قرارداد اجرای پروژه انعقاد کرده، اما متاسفانه پیشرفت پروژه نسبت به پول گرفته شده نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها