سخنگوی ناجا درباره درگیری در مرز میرجاوه، جشن هسته‌ای کلاهبرداری19میلیاردی در یکی از بانک‌ها و اسیدپاشی اصفهان توضیح داد

ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی

ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی، جزئیات درگیری در مرز میرجاوه، آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان، برداشت 19 میلیونی از حساب مشتریان بانک و شرط برگزاری کنسرت و آمادگی پلیس برای برگزاری جشن هسته‌ای، از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در دومین نشست سخنگوی ناجا با خبرنگاران مطرح شد.
کد خبر: ۸۱۶۴۸۷

به گزارش جام‌جم، سردار سعید منتظرالمهدی در ابتدای این نشست با اشاره به عیدی پلیس به شهروندان گفت: با دستور فرمانده نیروی انتظامی تمام خودروها و موتورسیکلت‌هایی که با دستور پلیس توقیف شده‌اند در صورت نداشتن منع قضایی به مناسبت عید سعید فطر ترخیص می‌شوند. روز یکشنبه ابلاغیه صادر می‌شود و از روز سه‌شنبه قابل اجراست.

جزئیات عملیات پلیس در مرز میرجاوه

وی درمورد عملیات پلیس در سحرگاه شنبه در منطقه میرجاوه بیان کرد: عملیات سحرگاه شنبه با اشراف کامل اطلاعاتی و آمادگی کامل مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه انجام شد و مرزبانان از نفوذ گروه مخربی از جیش‌العدل که توسط چند گروه دیگر حمایت می‌شد، جلوگیری و تمام اعضای این گروه را دستگیر کردند. در این عملیات یکی از فرماند‌هان هنگ مرزی میرجاوه به درجه رفیع شهادت نائل آمد که در این عملیات نقش موثری داشت. این گروهک قصد خرابکاری وعملیات متعدد در چند شهر ایران را داشت و می‌خواست با استفاده از ابزار‌های نوین و تسلیحاتی که نسبت به صوت، حرارت و نور حساسیت دارند، انفجاراتی انجام دهد.

لزوم مجوز اماکن برای کنسرت

خبرنگاری درباره لغو برخی کنسرت‌های دارای مجوز وزارت ارشاد پرسید که معاون اجتماعی نیروی انتظامی در این باره گفت: نیروی انتظامی براساس وظیفه‌ای که دارد برای پیشگیری از رخدادها و وقایع وارد موضوعات می‌شود. در موضوع کنسرت‌ها نیز وضع به همین شکل است و چنانچه مجوز برگزاری کنسرت از سوی وزارت ارشاد و نیروی انتظامی صادر شده باشد، کنسرت‌ها برگزار خواهد شد و هیچ کنسرتی نیست که دارای این دو مجوز بوده و لغو شده باشد. بنابراین برای برگزاری هر کنسرت گرچه دریافت مجوز محتوایی از سوی وزارت ارشاد شرط لازم است اما شرط کافی آن مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی است.

در مراسم آب بازی تذکر دادیم

سخنگوی نیروی انتظامی درباره مراسم آب‌بازی که چندی پیش در کرج برگزار شده بود، گفت: در این موضوع قصد و هدف خاصی که از پیش وجود داشته باشد مطرح نبود بلکه این اقدام ناشی از شور و هیجان جوانان بود که البته پلیس حضور یافت و چند نفر نیز تذکر کتبی گرفتند.

آمادگی برای جشن هسته‌ای

پرسش بعدی خبرنگاران درخصوص برگزاری جشن احتمالی هسته‌ای بود که منتظرالمهدی در این خصوص اظهار کرد: آمادگی کامل داریم تادر صورت بروز این اتفاق خوب، کنار مردم باشیم. البته اقدامات باید در چارچوب قانون و شئونات اسلامی باشد.خبرنگار پرسید: شایعه شده در مترو دستمال‌های مرطوب حاوی موادمخدر توزیع می‌شود، این موضوع را تائید می‌کنید؟ که سخنگوی ناجا در پاسخ گفت: درخصوص بحث روانگردان‌ها و دستمال‌های مرطوب ما تائید نمی‌کنیم چنین موادی در کشور وجود دارد، تائید پلیس در صورت تائیدیه نظر آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر است. گفته می‌شود این دستمال‌ها حاوی مخدر ال سی من است که از راه پوست جذب می‌شود. اما از نظر پزشکی ال سی من قابلیت جذب از طریق پوست را ندارد و مخدر ال سی تی از راه پوست جذب می‌شود که آن هم بسیار گران‌قیمت است.

پلیس درباره اسیدپاشی اصفهان اطلاع‌رسانی می‌کند

خبرنگاری درباره آخرین روند پرونده اسیدپاشی اصفهان پرسید که معاون اجتماعی ناجا در این‌باره گفت: به شایعات گوش نکنید. پلیس به سرنخ‌هایی رسیده، اما چون در جمع‌بندی سرنخ‌ها هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم. توصیه می‌کنم خبر موثق و صحیح درخصوص اسیدپاشی را از پلیس بپرسید و مطمئن باشید اگر به نتیجه برسد در کمترین زمان ممکن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جریمه دودی کردن خودرو

سخنگوی ناجا درباره دودی کردن خودروهای شخصی توسط مالکان و برخورد پلیس با افرادی که نسبت به رنگی یا دودی کردن شیشه خودروهای خود اقدام می کنند نیز گفت: طبق قانون اگر کسی از شیشه‌های رنگی و دودی برای خودروی خود استفاده کند به موجب این‌که از فاصله سه متری سرنشینان داخل خودرو قابل دیدن باشند هیچ جرمی مرتکب نشده است، اما اگر فردی این موارد را رعایت نکند مشمول جریمه می‌شود که در کلانشهرها این جریمه ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در شهرستان‌ها مبلغ جریمه ۳۰ هزار تومان است.

کلاهبرداری 19 میلیاردی مجرم اینترنتی

سخنگوی ناجا در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره دستگیری یکی از مدیران ارشد بانک سپه نیز گفت: در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم، اما کلاهبرداری در یکی از بانک‌ها به‌وقوع پیوسته و جزئیات آن این‌گونه بود که فردی برای نصب آنتی‌ویروس به شعبه بانک مراجعه کرده و در بررسی‌ها مشخص شد متاسفانه اطلاعات را کپی می‌کرده و از این طریق موفق به برداشت ۱۹ میلیارد تومان از حساب‌های شهروندان شده بود. این شخص در ردزنی‌های پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها