رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان:

مبارزه با استکبار تعطیل بردار نیست

صدها نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور عصر دیروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و نظرات، دغدغه‌ها و مطالبات خود را درباره مسائل مختلف کشور بیان کردند.
کد خبر: ۸۱۶۱۲۹

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در این دیدار که در دو بخش، قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد در پاسخ به سؤال یک دانشجو درباره‌ «تکلیف استکبارستیزی بعد از مذاکرات» فرمودند: مگر مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار است؟

ایشان مبارزه با استکبار را از مبانی انقلاب خواندند و تاکید کردند: اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم. آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است؛ خودتان را آماده کنید برای ادامه‌ مبارزه با استکبار.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از فرمایشاتشان تاکید کردند: جوان ایرانی خوشبختانه جوان پرشوری است، درست نقطه مقابل آن چیزی که مراکز مغرض غربی آماری و با منشأ خارجی اعلام می‌کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: می‌گویند جوان ایرانی افسرده است؛ این یک دروغ محض و خباثت‌آمیزی است.

ایشان با تاکید بر این‌که امروز در دنیای غرب جوان اروپایی افسرده است تاکید کردند: افسردگی این است که جوان اروپایی برای خودکشی می‌آید در سلک داعش، تعداد بالایی از عناصر داعش جوان‌های اروپایی‌اند.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: به‌هیچ‌وجه نگذارید افرادی که کلیدهای کار دستشان است به تشکل‌های انقلابی دانشجویی فشار وارد کنند.

ایشان تصریح کردند: این‌که برای ایجاد نشاط در دانشگاه کنسرت و اردوی مختلط برگزار شود کار غلطی است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: هر دو وزیر محترم مورد اعتماد ما هستند ولی مراقب زیردستان خود باشند.‌

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که اولین فریضه‌ دانشجویی آرمان‌خواهی است، افزودند: آرمان‌خواهی مقابل محافظه‌کاری است، نه واقع‌گرایی.

ایشان خطاب به دانشجویان تاکید کردند: از واقعیت‌های خوب استقبال و با واقعیت‌های منفی مبارزه کنید؛ واقعیت‌ها نباید ما را از آرمان‌ها دور کند، بلکه باید مثل پلکان ما را به آرمان‌ها نزدیک کند.

مشروح بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان را در شماره فردا می‌خوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها