سعید حدادیان در مرثیه‌خوانی و مناجات‌خوانی خود که چهارشنبه شب در بیست و دومین شب ماه مبارک رمضان صورت گرفت درباره برخی بازیگران مانند فرج‌الله سلحشور، رامبد جوان، اکبر عبدی، محسن تنابنده و همچنین دیدگاهش راجع به برنامه «ماه عسل» صحبت کرد.
کد خبر: ۸۱۵۶۵۲

به گزارش فارس، سعید حدادیان، مداح و شاعر کشورمان که در شب‌های ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مجلس دارد، در ابتدای سخنان خود به دعا برای تیم مذاکره‌کننده پرداخت و گفت: دست از دعا برای گروه دیپلماتیک‌مان برندارید.

فیلمنامه یونس ساخته شود

سعید حدادیان در ادامه سراغ موضوعات فرهنگی رفت و بیان کرد: سناریو و فیلمنامه‌ یونس(ع) را که دهه 70 آقای سلحشور به من دادند، خواندم و من نظراتم را یادداشت کردم و به ایشان دادم. فیلمنامه خوبی است و نباید خاک بخورد. خدا کند یک نفر آن فیلم را درست کند و در ماه رمضان آن را نشان بدهند.

حدادیان در ادامه با اشاره به حضور اکبر عبدی در سال گذشته در هیات امام حسن(ع) افزود: آ‌قای اکبر عبدی روز عید غدیر اینجا آمدند. بعد از جلسه دو ساعت برای ما صحبت کردند و کلی خندیدیم، اما آ‌خرش در مورد مریضی دخترشان و عشق پدر به دختر صحبت کردند. ایشان گریه کردند و ما هم گریه کردیم و من هم برایش روضه خواندم. پس آقای اکبر عبدی که کمدین هست از اولین امام حسینی‌هاست و نمی‌توان بسادگی گفت از دومی‌هاست. امام حسین(ع) را نمی‌شود به نفع من حدادیان مصادره کرد. چه شب‌های احیا که بازیگران و هنرمندان پشت این در آمدند و با ما قرآن سر گرفتند.

سعید حدادیان و خندوانه

این مداح اهل بیت همچنین به برنامه «خندوانه» که از شبکه نسیم پخش می‌شود، اشاره کرد و گفت: نفر بعدی آقای رامبد جوان است که برنامه خندوانه را دارد و حرف خوبی می‌‌زند که هر روز یک قطره آب کمتر مصرف کنید. بنده از ایشان پند گرفتم ایرادی دارد؟ رسانه در اختیارش هست، دارد خوب استفاده می‌کند و در این بخش تعلیم هم می‌دهد اگر چه ممکن است به بعضی از جاهای برنامه ایشان هم نقدی وارد باشد.

حدادیان ادامه داد: همین آقای رامبد جوان چند سال پیش یک روز در دهه محرم اینجا بود و با ما عزاداری کرد و از دوستان بنده است. من حدود یک ماه پیش با ایشان تماس گرفتم و گفتم به نظر من تو مجاهدی در راه خدا. من چون برنامه‌ات را کامل ندیدم نمی‌توانم راجع به همه‌اش اظهارنظر کنم، اما این‌که یک نفر در جمهوری اسلامی ایران به عنوان هنرمند، رسالتی بر دوشش است که زیر سایه اسلام می‌شود خندید، خنده‌ای که در آن گناه نباشد، خیلی ارزشمند است.

این شاعر و مداح در ادامه به خاطره گریه حاج منصور ارضی برای فوت یکی از بازیگران اشاره کرد و گفت: خیلی سال پیش برنامه‌ای بود در برنامه کودک به نام مهرنگ و اورنگ. آن وقت‌ها یک روز من بر حاج منصور وارد شدم، دیدم ایشان گریه می‌کند. چون یکی از بازیگران آن برنامه از دنیا رفته بود. من گفتم فکر کردم آیت‌اللهی از دنیا رفته! حاج منصور گفت نگو سعید! بالاخره بچه‌های مملکت ما او را دوست داشتند. به عنوان یک دوست مهربان، یک معلم مهربان، یک هنرمند مهربان بچه‌ها را واقعا نصیحت می‌کرد و برایشان نمایش هم اجرا می‌کرد. این آدم‌، آدم خوبی بود.

علاقه حدادیان به تنابنده

او همچنین با اشاره به سریال پایتخت که در ماه رمضان پخش می‌شود، افزود: بنده برای برنامه «پایتخت2» صحبت کردم و تلویزیون پخش کرده و کلی تعریف کردم. معتقدم این آقا که نویسنده است و قهرمان این برنامه است یک سرمایه بزرگ است برای این مملکت، به نظرم دلش هم فوق‌العاده پاک است.

سعید حدادیان در ادامه نقدی بر این سریال وارد کرد و گفت: اما بنویسید بنده حدادیان هر چقدر دوستان گفتند، «ابکی لظلمت قبری» را بخوان نخواندم. هر انسان کارشناسی می‌داند ماه مبارک رمضان که هر شب باید ابوحمزه خوانده شود بگیم «ابکی لخروج نفسی» گریه می‌کنم برای خروج جان از بدنم. برای غسل میت‌مان گریه می‌کنیم، این سوژه به این خوبی که ربیع‌الاول و ربیع‌الثانی اگر پخش کنید ما می‌گوییم پنج بار تکرار کن. این سوژه به این خوبی را چرا یک خط می‌کشی و دعاخوان‌ها و علما را اذیت می‌کنی. حالا من بگویم وقتی که به قسمت‌هایی که مربوط به غسل میت است در دعا می‌رسم با آن سریال چه تداعی‌ای در ذهن‌ها می‌شود؟ شک نکنید اشتباه بود شب‌های اول ماه رمضان این غسل را نشان دادند ولی من عاشق بازیگرش (آقای محسن تنابنده) هستم.

واکنش به حاشیه‌های «ماه عسل»

این مداح اهل بیت همچنین با تعریف و تمجید از برنامه «ماه عسل» با مجریگری احسان علیخانی گفت: همچنان که شک نکنید در تیتراژ دوم ماه عسل، آن خانم که چادر سرش است و ترانه‌ای که آن آقا خوانده است را لب می‌زند اشتباه است. با این‌که مجری‌اش را دوست دارم برنامه‌اش را دوست دارم. فقط دو تا شات است که یک چیز دیگری می‌گوید. دقت کنید چون کسانی که به این جلسه می‌آیند معمولا از پای این برنامه‌ها می‌آیند این حرف‌ها لازم است، ما یک برنامه‌هایی داریم مجری محور است. این بچه‌های مجری واقعا توانمند و هنرمند هستند. از لحاظ فیزیک و میمیک خدا قدرتی به آنها داده و در جذب مخاطب عالی هستند چه نسل قبلشان و چه این دو نسلی که الان هستند. من با همه‌شان رفیق هستم و مرا به عنوان کسی که نقد سلبی می‌کند، نگاه نکنید. بنده اگر اشتباهی از این بچه‌ها سر زد با حذف مخالفم. البته همان‌طور مورد تذکر قرار بگیرند خوب است چون اینها بچه‌های خوبی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها