لاله افتخاری:‌10‌میلیارد تومان برای بیمه فعالان قرآنی اختصاص داده شده است

258 میلیارد تومان، سهم بودجه قرآنی کشور

در این ایام مبارک که عطر قرآن بیش از هر زمانی به مشام می‌رسد، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو، موضوع خود را به فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده بود و خبر خوبی هم درباره بیمه شدن فعالان قرآنی اعلام شد که برای تحقق آن قرار است ده میلیارد تومان اختصاص داده شود.
کد خبر: ۸۱۴۸۸۹

به گزارش جام‌جم، در این برنامه، رئیس هیات بررسی و پایش راهبردی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی به بررسی توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور پرداختند.

در ابتدای این برنامه، محمد انجم‌شعاع، رئیس هیات بررسی و پایش راهبردی شورای توسعه در پاسخ به این پرسش که آیا نحوه تخصیص بودجه به سازمان‌ها و نهادهایی که دریافت‌کننده بودجه فعالیت‌های قرآنی هستند شفاف است یا خیر، گفت: شورای توسعه از سال 90 بودجه‌ای را به عنوان بودجه مربوط به تعقیب و تحقق اهداف منشور توسعه از مجلس دریافت کرد. این بودجه در رابطه با اهداف منشور توسعه است، نه برای برنامه‌های قرآنی دستگاه‌ها. اما این تصور غلط باعث شده برخی دستگاه‌ها همه برنامه‌های قرآنی خود را منوط به این بودجه کنند، در حالی که باید در ارتباط با اهداف منشور توسعه قرآنی باشد.

به گفته او، بودجه قرآنی دستگاه‌ها امسال ۵۸ میلیارد تومان است که با بودجه اختصاص یافته ۲۰۰ میلیاردی و تصویب مجلس در مجموع این رقم به ۲۵۸ میلیارد تومان می‌رسد.

او با بیان این که اهدافی در این زمینه در شورای توسعه تصویب شده است، عنوان کرد: برای تحقق این اهداف، برنامه‌هایمان را از دستگاه‌های ذی‌ربط مطالبه کرده و به آنها بودجه تخصیص می‌دهیم. به گفته انجم‌شعاع، در شیوه‌نامه‌ای که به تصویب شورا‌ رسیده، بر اساس ساختار کاری خود سه کمیسیون بر اساس سه حوزه تبلیغ و ترویج، حوزه پژوهش و آموزش عالی و حوزه آموزش عمومی تعریف شده که در اختیار سه وزارتخانه بزرگ کشور قرار گرفته است.

اما آیا شورای توسعه یک اعلام عمومی مبنی بر این که کل بودجه درخواستی تخصیص‌یافته‌اش را چگونه بین دستگاه‌ها خرج می‌کند انجام داده است؟ انجم‌شعاع در پاسخ به این پرسش با اشاره به این که سال 93 برای نخستین‌بار در این زمینه شفاف‌سازی صورت گرفت، بیان کرد: 11 نفر از منتخبان شورای توسعه در کمیته تخصیص حضور دارند و تمام اسناد و مصوبات در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

اما لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: یک کمیته با عنوان کمیته تخصیص بودجه و برآورد برنامه‌ها در شورای توسعه تاسیس شده که این کمیته میزان بودجه تخصیص داده شده به دستگاه‌ها را مشخص می‌کند.

افتخاری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا در مجلس گزارشی وجود دارد که به چه میزان اعتبارات به کدام دستگاه‌ها تخصیص داده شده یا خیر، گفت: در کمیته تخصیص بودجه و برآورد برنامه‌ها، بودجه‌ها کاملا مشخص شده، در حالی که شاید درگذشته تخصیص بودجه‌ها تا این اندازه شفاف و هدایت‌شده نبود.

او در ادامه به میزان بودجه اختصاص‌یافته به فعالیت‌های قرآنی در سال 94 اشاره کرد و افزود: در این باره دو نوع بودجه وجود دارد که میزان بودجه امسال برای اهداف منشور توسعه 200 میلیارد تومان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها