بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر، همه شناورهای صیادی و تجاری فعال در این استان تا سه ماه آینده زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد. براساس این مصوبه، پس از این مهلت، هیچ شناور صیادی و تجاری بدون بیمه‌نامه اجازه تردد نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۱۴۱۹۰

مسئولیت اجرا و رسیدگی به این مصوبه، به عهده ادارات کل بنادر و دریانوردی، شیلات و فرمانداران استان بوشهر است. بر اساس این مصوبه کمیته‌ای شامل ادارات کل بنادر و دریانوردی، شیلات، فرمانداری‌های شهرستان‌های ساحلی، جمعیت هلال احمر، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر، آتش‌نشانی و مدیریت بحران تشکیل و نسبت به کنترل ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی و تطبیق ساختار فیزیکی جایگاه‌های عرضه سوخت شناورها با رعایت الزامات قانونی در همه اسکله‌های سطح استان اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، تعمیرات شناورها اعم از تجاری و صیادی سبک، سنگین و تفریحی خارج از محدوده اسکله‌ها و در مکان مشخص با مجوز اداره کل بنادر و دریانوردی و شیلات استان انجام می‌شود.

علاوه بر این ادارات کل بنادر و دریانوردی و شیلات استان بوشهر موظفند وضعیت ایمنی هر شناور را بررسی و آنهایی که ضوابط ایمنی را رعایت نکرده‌اند، از صدور مجوز به آنها جلوگیری و مجوز خروج برای آنها صادر نکنند. / ایرنا

توقیف 9 وسیله‌بازی غیراستاندارد در خوزستان

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان از توقیف 9 وسیله بازی غیراستاندارد در استان خبر داد.

رضا دهدشتی‌زاده افزود: خرداد امسال کارشناسان این اداره کل در راستای استاندارد سازی وسایل و تجهیزات شهر بازی، این وسایل و تجهیزات بازی را که مغایر با استاندارد و بدون مجوز بهره‌برداری بود توقیف و پلمب کردند.

وی این وسایل بازی راشامل استخرتوپ، استخرتوپ بادی سرسره بادی بزرگ و کوچک، ماشین شارژی، آفتاب مهتاب، صخره نوردی، ترامبولین و تاب شناور اعلام کرد و افزود: این وسایل از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری است و چنانچه در مرحله تمرکز توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب و با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد می شود. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها