هشدار سخنگوی ارتش یمن به آل سعود:

نقض آتش بس با پاسخ دردناک روبرو خواهد شد

منابع آگاه در سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کردند: آتش بس پنج‌روزه‌ای از صبح جمعه در یمن آغاز خواهد شد. این آتش‌بس با درخواست بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل صورت گرفته است‌. اما هنوز از تائید این خبر از سوی انصارالله و دولت عربستان‌ سعودی گزارشی مخابره نشده است‌.
کد خبر: ۸۱۳۷۸۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته منابع آگاه این درخواست بان کی‌مون در تماس با وزیر خارجه عربستان و نیز منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن مطرح شده و با موافقت ریاض مواجه بوده است.

تحلیلگران حملات تلافی‌جویانه روزهای اخیر ارتش و نیروهای یمنی را در پذیرش این آتش بس موثر می‌دانند. با این حال روز گذشته شبکه خبری العربیه تائید آتش‌بس از سوی عربستان سعودی را تکذیب کرد‌. همچنین نیروهای انصار‌الله نیز گفتند زمان دقیقی برای آن مشخص نشده است‌.

به گزارش شبکه المیادین، یک عضو ارشد جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: انصارالله یمن خواستار برقراری آتش‌بس در کشور به منظور امداد‌رسانی و کمک‌رسانی به مردم این کشور است.

وی همچنین از احتمال سفر «اسماعیل احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به این کشور برای بحث و تبادل نظر پیرامون برقراری آتش بس در این کشور خبر داد.

از سوی دیگر ولادیمیر سافرونکوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد دیروز از توافق طرف‌های درگیر در یمن بر سر توقف موقت درگیری‌ها به منظور تسهیل جریان کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان خبر داد.

پیشتر وقتی پیشنهاد شد با شروع ماه مبارک رمضان در یمن آتش‌بس اعلام شود دولت متجاوز عربستان سعودی با این پیشنهاد مخالفت کرده و بر شدت حملاتش افزود‌.

عربستان سعودی در ادامه تجاوزات خود روز گذشته نیز یک مدرسه ابتدایی را در محله الجراف الغربی در شهر صعده هدف بمباران‌های خود قرار داد‌. نیرو‌های مردمی و ارتش یمن نیز در حملات تلافی‌جویانه توانستند خسارات و تلفات جدی بر ارتش تا دندان مسلح سعودی وارد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها