خبرگزاری عراقی "نخیل" در گزارشی تحلیلی به بهانه برخی از افشای اسناد منتشر شده جدید ویکی‌لیکس، به سیاست های عربستان برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران اشاره کرد و آن‌ها را "جنون "خواند.
کد خبر: ۸۱۳۷۲۰
تلاش عربستان برای ایجاد  فتنه در ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در این گزارش آمده است: جنون تنها کلمه ای است که می تواند بیانگر نوع نگاه نظام سیاسی عربستان به ایران باشد. سیاست های این کشور به طور کامل با مفهوم جنون سازگار است و آن را نمی توان با مفهوم سیاست خارجی در ارتباط دانست.

اسنادی در ویکیلیکس منتشر شد که در آنها به مواردی از سیاستهای عربستان در پرداخت پول با هدف تلاش برای خرید جایگاه و وجهه برای عربستان در محافل خارجی و همچنین سیاستی که می توان آن را له له زدن عربستان در پشت سر ایران دانست اشاره شده است؛ اما پیگیری همین اسناد نشان می دهد جنون حاکم بر عربستان با نوعی ترس و نگرانی از تهران همراه است.

در این مطلب آمده است: آل سعود جرات ندارند به سیاستمداران ایرانی که در کشور عربستان حضور دارند و یا به رسانه های ایرانی پول بپردازند و آنان را بخرند؛ اما این ترس مانع از آن نشده است تا در مسیر بی ثبات کردن شرایط داخلی در ایران بیکار بنشینند.

در این گزارش آمده است:" گزارشی از سفارت عربستان در تهران است که در ردیف بسیار محرمانه دسته بندی شده است و در آن برای ایجاد فتنه مذهبی در ایران پیشنهاد شده است. "

این گزارش، که تا حدودی در تهیه آن سعودالفیصل وزیر امور خارجه وقت عربستان نیز دست داشت، پس از تکمیل به دیوان پادشاهی عربستان ارسال شده بود تا برای اجرایی شدنش تصمیم گیری شود.

در این پیشنهاد به چگونگی رسیدن به این هدف اشاره شد و آمده است می توان در این مسیر از رسانه های فارسی زبان سود برد تا چهره نظام سیاسی ایران را مخدوش و مشکلات و سیاست های اشتباه نظام ایران در برخورد با مردم را بزرگ جلوه داد... ضمن اینکه می توان در پی وحدت و هماهنگی بیشتر کشورهای عربی منطقه به ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) بود، تا از این طریق مانع از تاثیر روز افزون ایران بر تحولات منطقه شد.

بی.بی.سی طرف داعش را گرفت

بنگاه سخن پراکنی دولتی انگلیس ( بی بی سی) درخواست دیوید کامرون نخست وزیر و نیز 120 تن از نمایندگان پارلمان این کشور را برای عدم استفاده از عبارت 'دولت اسلامی ' برای گروه تروریستی داعش به بهانه رعایت 'بی طرفی '، رد کرد.

به گزارش ایرنا، ' تونی هال ' مدیر کل بنگاه سخن پراکنی دولتی انگلیس که بودجه اش به صورت اجبار از سوی خانواده های انگلیسی تامین می شود، در توجیه این اقدام گفته است که بایستی در قبال گروه داعش 'منصفانه ' رفتار شود.

روزنامه تایمز روز پنجشنبه در این خصوص نوشت: تونی هال مدیر کل 'بی بی سی' گفته است که واژه 'داعش ' به عنوان جایگزین ' دولت اسلامی'، واژه ای تحقیر آمیز بوده و 'بی بی سی' نیاز دارد که مواضع 'بی طرفی اش' را حفظ کند.

به نوشته این روزنامه، گروه داعش که هزاران شهروند بیگناه را قتل عام کرده و هفته گذشته باعث مرگ 30 شهروند انگلیس شده است، از سوی دیوید کامرون نخست وزیر به عنوان یک ' فرقه مرگ و مسموم ' یاد شده است.

درخواست پناهندگی آسانژ از فرانسه

جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس درنامه ای سرگشاده از فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه درخواست پناهندگی سیاسی کرد.

شبکه روسی 'راشاتودی' روز جمعه گزارش داد: آسانژ در نامه سرگشاده به رییس جمهوری فرانسه که در روزنامه 'لوموند' انتشار یافت ، نوشت که وی قربانی شکنجه و آزار دولت آمریکا برسر افشای نقض حقوق بشر و دیگر اقدامات بحث برانگیز (واشنگتن) است.

به دنبال افشای جاسوسی 'آژانس امنیت ملی آمریکا' NSA از مقامات عالی فرانسوی، مقامات این کشور نشانه هایی از اعطای پناهندگی به آسانژ را بروز دادن؛ وی نیزدر پی این نشانه های موافق، درخواست پناهندگی از رئیس جمهورفرانسه را بطور رسمی ارایه کرده است .

این درحالی است که آسانژ از ژوئن سال 2012 میلادی به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده و دراین مکان به سر می برد.

دولت انگلیس میلیون ها پوند صرف مراقبت از خروج وی از ساختمان سفارت اکوادور در لندن نموده تا به محض خروج ، وی را بازداشت و به سوئد بازگرداند.

کودتا برای کشتن البغدادی

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش از خطر کودتا جان سالم به در برد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید؛ منابع عراقی و سوری از نخستین عملیات کودتای واقعی داخل گروه داعش برای سرنگونی سرکرده خود به نام «عواد البدری» معروف به ابوبکر البغدادی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: در عملیات کودتای نافرجام سیزده نفر از رهبران برجسته این گروه اعدام شدند که در میان آنان پنج نفر از آنها مناصب بالایی در شورای نظامی داعش برعهده داشتند.

این منابع خاطر نشان کردند: اغلب کسانی که که اعدام شدند ملیت های عربی، مراکشی، سوری، یمنی، کویتی، کرد و چچنی داشتند.

این کودتا به دنبال اختلافات شدید میان گروه داعش درباره روند عملیات نظامی این گروه رخ داد زیرا داعشی ها به دنبال این بودند تا گروههای مختلف بیشتری در سوریه، لیبی و افغانستان به کار گیرند.

یک منبع آگاه در موصل که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با پایگاه العربی الجدید گفت: عملیات کودتایی که از قبل از تولد در نفطه خفه شد قصد داشت در راه کاروان ابوبکر البغدادی به جنوب شهر الرقه بمب گذاری کند و او را از بین ببرد زیرا البغدادی با تصمیم گیریهای فردی خود در داخل این گروه یکه تازی می کند و هئیت شرعی و قانونی این گروه را که سه سال بر اساس آن فعالیت می کرد به یک هیئت نمایشی تبدیل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
واقعا آل سعود خطرش از صهیونیستم بیشتره
البته همه مردم میدونند آل سعود چه خیانت و جنایت هایی رو نه فقط علیه ایران بلكه به اسلام و مسلمین زده كه خدا لعنتش كنه

نیازمندی ها