روزنامه انگلیسی مدعی شد

اوباما به تهران می آید

داعش به تازگی یک شبکه سازماندهی شده در خلیج فارس تأسیس کرده و هدف اصلی خود را انفجارهای انتحاری علیه شیعیان در شبه جزیره عرب با هدف خالی کردن این منطقه از شیعیان معرفی کرده است.
کد خبر: ۸۱۳۳۰۹
5 فرمانده داعش در شبکه «شیعه‌کُشی»

به گزارش فارس، بر اساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، داعش شاخه خود در عربستان را «ولایت نجد» نامیده و شعار آنها خالی کردن شبه جزیره عرب از شیعه است و آنها معتقد به تکفیر شیعه و سرنگونی نظام پادشاهی هستند که به اعتقاد آنان مخالف با اسلام است.

بنا بر این گزارش، این شبکه تروریستی داعش دارای 5 فرمانده اصلی است که همگی آنها از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هستند.

اولین فرمانده «ترکی البنعلی» از بحرین است که یکی از نظریه‌پردازان بارز داعش است و نقشی فعال در سربازگیری برای این گروه بازی می‌کند. دومین نفر «محمد اموازی» است که به «جان جهادی» شناخته می‌شود. او متولد کویت است اما در 6 سالگی به انگلیس رفت. گفته می‌شود او همان کسی است که بسیاری از گروگان‌های غربی داعش مانند «جیمز فولی» را سر برید.

بر اساس گزارش رویترز شخصیت سوم «بندر الشعلان» یکی ازافسران سابق دستگاه‌ امنیتی عربستان است که در راستای تشویق علمای دین برای تایید داعش کار می‌کند. فرمانده چهارم یک مبلغ به نام «ابوبکر قحطانی» است که به «عمر» شناخته می‌شود. وی یکی از 3 مسئول اصلی امور شرعی داعش است.

اما شخصیت پنجم «عثمان آل نازح العسیری» است. وی یک سعودی‌تبار است که در سال 2013 به سوریه سفر کرد و از حامیان اصلی داعش به شمار می‌رود.

مذاکرات هسته ای در ایستگاه آخر

ماراتن مذاکرات هسته ای در وین به آخر خط نزدیک شده است و تمام طرف های شرکت کننده در آن برای امضای سند توافق جامع آماده می شوند و اگر طرف غربی با دوری از زیاده خواهی فقط مواضع سنجیده اتخاذ کند، امضای این سند ممکن خواهد شد.

مذاکرات جاری هسته ای ایران و شش کشور عضو گروه 1+5 به وین از سطح مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه به وزرای خارجه ارتقاء یافت و این امر حاکی از نزدیک شدن بیش از پیش به توافق جامع است.

رسانه های روسی در روزهای اخیر بخش قابل توجهی از اخبار خود را به رویدادهای وین و مذاکرات ایران و شش کشور عضو 1+5 شامل آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آمریکا اختصاص داده اند که نشانگر اهمیت فوق العاده این مذاکرات در قالب های دو یا چندجانبه است.

جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای که از اواخر هفته گذشته دور پایانی آن در پایتخت اتریش آغاز شده و جریان دارد مواضع سنجیده ای اتخاذ کرده و تیم مذاکره کننده هسته ای به سرپرستی دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان از حقوق هسته ای ایران به عنوان عضو کامل الحقوق پیمان منع انتشار سلاح هسته ای موسوم به ان.پی.تی دفاع می کند.

کشورهای عضو این پیمان از حقوق قدرت هسته ای فاقد بمب اتمی برخوردارند و می توانند بر اساس مفاد این پیمان برنامه هسته ای خود را توسعه دهند. ازجمله این حقوق غنی سازی اورانیوم برای مصارف در بخش های غیرنظامی همچون تولید سوخت هسته ای و اهدافی مانند پزشکی و کشاورزی و علوم و پژوهش های هسته ای است، اقداماتی که ایران به آن مشغول است.

بسیاری از کارشناسان روس در گفتگو با ایرنا این رفتار ایران را حاکی از صداقت جمهوری اسلامی دانسته که چیزی از مراکز هسته ای را از دیده های بازرسان پنهان نمی کند.

ایران در راستی آزمایی این اقدامات خود هیچ گونه نگرانی و هراسی ندارد و در مذاکرات با گروه 1+5 هم بر این امر تاکید می کند اما با توجه به نیت غیرصادقانه برخی طرف های غربی، مذاکره کنندگان طرف مقابل به ایجاد ساز و کارهای بیشتر برای راستی آزمایی اقدامات ایران در آینده تاکید دارند و حتی مساله اعمال مجدد تحریم ها در صورت عدم انجام تعهدات متقبل شده ایران را مطرح می کنند.

مقام معظم رهبری در بیانات خود در جمع مقامات ارشد نظام، در سفارشاتی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، بر ﺿﺮورت رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺗﻮاﻓﻖ ﺧﻮب ﻫﺴﺘﻪ ای ﺑﺮاﺳﺎس ﻋﺰت، ﻣﺼﺎﻟﺢ، ﻣﻨﺎﻓﻊ و ﺧﻄﻮط ﻗﺮﻣﺰ ﻧﻈﺎم و اﺟﺘﻨﺎب از ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻋﻘﺐ ﻧﺸﯿﻨﯽ در ﻣﺬاﮐﺮات و اﯾﺴﺘﺎدﮔﯽ در ﻣﻘﺎﺑﻞ زﯾﺎده ﺧﻮاﻫﯽ ﻫﺎی آﻣﺮﯾﮑﺎ تاکید کردند.

اسناد ویکی لیکس درباره شب نشینی های شاهزادگان سعودی

خبرگزاری عراقی النخیل در خبری مشروح به سندی از ویکی لیکس اشاره کرد که در آن به شب نشینی ها، خوشگذارانی ها و فساد اخلاقی شاهزادگان و مقامات عربستان سعودی اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بر اساس این سند در یک یادداشت سیاسی آمریکا که اخیرا پایگاه افشاگر ویکیلیکس منتشر کرد آمده است، درحالیکه عربستان یک کشور اسلامی محافظه کار است در کاخ های امرا و شاهزادگان در جده جشن های شبانه ای برگزار می شود که مواد مخدر، مشروبات الکلی و زنان بدکاره همنشین حاضران در این جشن هاست.

در تلکسی از کنسولگری آمریکا که نوامبر 2009 به عنوان «زندگی پر هیاهوی نخبگان در جده، پشت پرده چهره محافظه کار وهابیت در خیابان های عربستان» صادر شد، زنان فاسد در کنار مواد مخدر ، مشروبات الکلی و فساد جنسی سرگرمی های حاضران جشن هایی در عربستان است که در پشت درهای بسته کاخ شاهزادگان برگزار می شود.

این تلکس می افزاید:« این آزادی و غوطه خوردن در شهوات فقط به این دلیل ممکن است که پلیس عربستان هیچگاه قادر نیست کاخ شاهزادگان و یا اطرافیان شاهزادگان را تحت نظر داشته باشد.»

در این تلکس به یکی از جشن ها در شهر جده واقع در ساحل دریای سرخ اشاره شد که در شب هالوین با حضور 150 نفر برگزار شده است و بسیاری از حاضران در این جشن از افرادی در دهه بیست و سی عمر خود بودند. از جمله افرادی که در این جشن حاضر بودند کارکنان کنسولگری (آمریکا) بوده اند... این جشن شبیه باشگاههای شبانه در خارج از عربستان بود که برای برپایی آن مقدار قابل توجهی مشروبات الکلی تهیه می شود. در این جشن جوانان با موسیقی می رقصیدند، همگی لباس های نیمه برهنه به تن داشتند.

کارکنان تشریفات چنین جشن هایی غالبا اتباع فیلپینی هستند و مشروباتی که در این جشن ها توزیع می شود غالبا مشروباتی است که در داخل عربستان تهیه می شود و به صدیقی( دوست من) معروف است به این دلیل که مشروبات خارجی در بازار سیاه عربستان به شدت گران است. جشن های این چنینی که غالبا زنان بدکاره یک پای ثابت آن هستند اخیرا به امری طبیعی در جده تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها