رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به بلاتکلیفی و توقف یکساله اجرای استانداردهای مصرف سوخت موتورسیکلت‌ها، گفت: اجرا نشدن این استاندارد در موتورسیکلت‌ها سالانه 57 میلیون لیتر بنزین را هدر می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۳۴۷۱

مریم مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با شانا با اشاره به توافق میان وزیران نفت، صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان استاندارد در بهمن پارسال، افزود: اجرای استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلت‌ها یک سال به تعویق افتاد. اجرا نکردن استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلت‌ها، مصرف سوخت بالایی به کشور تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به این که در سال 92، حدود 290 مدل موتورسیکلت در کشور وجود داشت که براساس حجم موتور به 6 کلاس طبقه‌بندی می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه سیستم‌ سوخت رسانی موتورسیکلت‌های کشور کاربراتوری است و نه انژکتوری؛ سیستم‌ کاربراتوری نیز به هیچ وجه باثبات نیست و براحتی دستکاری می‌شود.

مهدی‌نژاد، تــــــصریح کرد: سیستم کاربراتوری به صورتی است که با تغییراتی اندک در آن با کاهش توان موتورسیکلت، مصرف سوخت نیز پایین آمده و قادر به پاس کردن استاندارد مصرف سوخت می‌شود تا تائید شود، اما پس از ورود به بازار دوباره دستخوش تغییرات می‌شود؛ بنابراین نتیجه مرکز آزمایش با نتایجی که در شهر مشاهده می‌شود بسیار متفاوت است.

رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت شرکت بهینه‌سازی با اشاره به این که با انجام تست‌های آزمایشگاهی، هم‌اکنون میانگین مصرف سوخت این 290 نوع موتورسیکلت حدود 15/2 لیتر در 100 کیلومتر است، افزود: به یقین چیزی که در واقعیت اتفاق می‌افتد بسیار بیشتر است.به گفته وی، براساس پیش‌بینی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و با توجه به شیب کاهشی گذشته و ادامه همان روند، میانگین مصرف سوخت موتورسیکلت‌ها در کشور باید به حدود 09/2 لیتر در 100 کیلومتر در سال 94 برسد.

شهرداری‌ها در توسعه مشاغل خرد و خانگی همکاری نمی‌کنند

رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی کشور با اشاره به این‌که ۱۴۰ رشته مشاغل خانگی در زمینه‌های مختلف شناسایی شده است، گفت: شهرداری‌ها مکلفند امکان توسعه مشاغل خرد و خانگی را فراهم کنند که تاکنون همکاری نکرده‌اند.

مهناز امامدادی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این‌که سهم مشاغل خانگی در سبد اشتغال در کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا به 25 تا 40 درصد می‌رسد، اظهار کرد: رشته‌های مشاغل خانگی در راستای نیازهای جامعه و همچنین برنامه دولت برای ارائه تسهیلات به صاحبان مشاغل خانگی بازنگری می‌شود.

وی سهم مشاغل خانگی در اشتغال ایران را 11 درصد اعلام کرد و افزود: حرکت به سوی مشاغل خانگی در کشور ما از سال 89 جدی شده است. در شرایط فعلی که بیکاری بر کشور غلبه کرده، توجه به کسب و کارهای خرد خانگی یکی از موارد مهم است که برای پایین آوردن نرخ بیکاری می‌تواند راهگشا باشد.

وی در توضیح این‌که نحوه بازنگری مشاغل خانگی چگونه است، گفت: هر ساله بازنگری در رشته‌های مشاغل خانگی بر اساس ظرفیت‌های بازار کار انجام می‌شود و اکنون 140 رشته شناسایی شده که در زمینه‌های صنایع دستی، غذایی، کشاورزی، فرهنگی و... است.

رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی کشور افزود: مطابق قانون، شهرداری‌ها مکلفند امکان عرضه مشاغل خانگی را فراهم کنند که تاکنون این مساله به طور جدی پیگیری نشده است؛ اما پیش‌بینی شده که فضایی برای عرضه محصولات خانگی در نظر گرفته شود، البته مشکل بیشتر در مشاغل انفرادی است چون دسترسی و شناختی از بازار ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها