گزارش جام جم آنلاین از تاثیرات رفراندوم یونان

حالا سیپراس جوان خط و نشان می کشد

بانک های یونان به مدت یک هفته تعطیل شد

یک مسئول یونانی اعلام کرد که آتن بانک های این کشور را به مدت یک هفته تا ششم جولای (دوشنبه، 15 تیرماه) تعطیل و کمترین حد را برای دریافت پول نقد از دستگاه های عابربانک وضع کرده است.
کد خبر: ۸۱۲۵۷۸
بانک های یونان به مدت یک هفته تعطیل شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، این تصمیم مقام های یونانی در وضعیت بحران مالی این کشور برای حمایت سیستم پولی و جلوگیری از خروج یکباره نقدینگی و سرمایه ها اتخاذ می شود.

این مسئول یونانی که خواست نامش فاش نشود گفت: دستگاه های عابربانک از ابتدای روز دوشنبه (امروز) تعطیل و ظهر روز جاری فعالیت خود را از سر می گیرند.

بیشترین حد برداشت از دستگاه های عابربانک در روز 60 یورو خواهد بود.

دولت چپگرای رادیکال یونان به نخست وزیری «الکسیس چیپراس» در روزهای گذشته با تروئیکای وام دهنده شامل صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا بر سر بحران بدهی های این کشور به نتیجه نرسید و مذاکرات با شکست روبرو شد.

وام دهندگان از آتن می خواهند که برای برون رفت از بحران مالی، سیاست های اقتصاد ریاضتی را در دستور کار قرار دهد اما دولت چیپراس می گوید تا پیش از روی کار آمدن چپگراها، یونان سال ها این سیاست را آزموده اما نه تنها اوضاع اقتصادی آن بهتر نشده بلکه شاخص های اقتصادی نظیر بیکاری 30 درصدی در این کشور نشان دهنده بدتر شدن اوضاع در سایه ریاضت اقتصادی تجویزی از سوی این تروئیکا است.

روز سه شنبه (فردا) سررسید قسط 1.6 میلیارد دلاری وام صندوق بین المللی پول نیز سر می رسد و در صورت عدم پرداخت آن از سوی یونان، این کشور عملا ورشکسته تلقی و به باور ناظران اقتصادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

ترجمه و تنظیم: جام جم آنلاین- امین ماهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها