چرب شدن موی سر جنبه هورمونی دارد

چرب شدن موهای سر از سن بلوغ در افراد آغاز می‌شود. به این ترتیب، چربی‌ای در سطح پوست پخش می‌شود که با خود مواد ضدباکتری و ضدقارچ به همراه دارد و موجب مرطوب شدن پوست و مو می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۷۷۵

پوست سر از سه لایه تشکیل شده و دارای منافذی است که مو از آن خارج می‌شود. در کنار ریشه مو نیز یک غده چربی وجود دارد که تحت تاثیر هورمون و تنظیم‌کننده چربی موست. در واقع، افزایش سطح هورمون‌های مردانه در زنان موجب افزایش چربی پوست و مو می‌شود.

دکتر اکرم انصار، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی پوست و مو، چربی‌هایی که روی پوست وجود دارد، آلوده و موجب پوسته‌ریزی می‌شود. به بیان دیگر جوش، ریزش مو، عفونت‌های پوستی و پوسته‌ریزی سر از عوارض چربی پوست و مو در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی است.

وی تاکید کرد: شست‌وشوی مداوم موها به صورت یک روز در میان و استفاده از شامپوهای مخصوص مو‌های چرب می‌تواند از انتشار باکتری‌ها و عفونت‌های پوستی جلوگیری کند. البته شامپوهای ایرانی و خارجی از لحاظ کیفیت تفاوتی با یکدیگر ندارند و همه آنها فرمول‌هایی یکسان دارند و فقط در دسته‌ای از شامپوهای طبی از ترکیبات دارویی استفاده شده است. نوع تغذیه نیز تاثیر چندانی در میزان چربی پوست و مو ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها