رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس گفت: کاهش شدید قیمت سیب‌زمینی در فارس باعث شده جهاد کشاورزی به خرید تضمینی این محصول از کشاورزان اقدام کند.
کد خبر: ۸۱۰۷۷۰

صمد رنجبری در گفت‌وگو با مهر به نوسانات قیمت محصولات کشاورزی و گوشت مرغ در فارس طی یک هفته اخیر و در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: کاهش شدید قیمت سیب‌زمینی در فارس باعث شده جهاد کشاورزی برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان به خرید سیب‌زمینی از آنها به قیمت 360 تومان اقدام کند.

وی با بیان این که ازجمله علل این کاهش فرا رسیدن زمان برداشت محصول است، گفت: در حالی‌ که تقاضا برای محصول در بازار ثابت است، عرضه افزایش پیدا کرده و باعث افت شدید قیمت‌ها شده است.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس افزود: قیمت سیب‌زمینی در فارس در مقایسه با خرداد سال گذشته با کاهش 45 درصدی مواجه بوده است.

رنجبری با بیان این که در یک هفته گذشته قیمت بعضی محصولات مانند گوجه‌فرنگی با افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: در طول یک هفته گذشته قیمت پیاز 7.5 درصد و قیمت گوشت مرغ 1.6 درصد افزایش را تجربه کرده، در حالی که قیمت محصولی مانند هندوانه کاهش 12.5 درصدی داشته است.

وی با بیان این که به طور میانگین در یک هفته گذشته قیمت حبوبات کاهش یک درصدی داشته، اظهار کرد: با این حال قیمت عدس ثابت بوده و انواع لوبیا 3 درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس گفت: قیمت گوجه‌فرنگی 11 درصد، قیمت پیاز 10 درصد و قیمت خیار 76 درصد و قیمت تخم‌مرغ 13 درصد افزایش را نسبت به خرداد سال گذشته تجربه کرده‌اند.رنجبری ادامه داد: این در حالی است که در مقایسه با خرداد سال قبل گوشت مرغ 14 درصد و انواع لوبیا 20 درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

وی با بیان این‌که وقوع نوسانات در قیمت محصولات در بازار طبیعی است، عنوان کرد: نوسانات قیمت معمولا با کاهش یا افزایش تولید رخ می‌دهند و جهاد کشاورزی سعی کرده با اعلام سهمیه مقداری برای سطح زیر کشت هر محصول به شهرستان‌ها، میزان تولید و در نتیجه آن، نوسانات قیمت را کنترل کند و به حداقل برساند.رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی گفت: بحث خرید تضمینی جو نیز به قیمت 920 تومان دنبال می‌شود تا با ذخیره‌سازی آن، در آینده نیازهای دامداران برای تولید گوشت تامین شود تا در این خصوص مشکلی به وجود نیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها