jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۸۱۰۴۰۸   ۳۱ خرداد ۱۳۹۴  |  ۲۰:۰۵

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه فعلاً سهمیه سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای بدون تغییر نسبت به گذشته اختصاص می‌یابد، گفت: اجرای آزمایشی اختصاص سوخت بر اساس پیمایش، از اول تیرماه در جایگاه‌های سوخت آغاز می‌شود.

سهمیه سوخت ناوگان جاد‌ه‌ای تغییر نکرد

شهرام آدم‌نژاد درباره تعیین تکلیف اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان عمومی جاده‌ای بر اساس پیمایش، اظهار داشت: کارگروه سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای جلسات متعددی را برگزار کرد و بالاخره جدول سهمیه‌بندی جدید سوخت بر مبنای گروه‌های مختلف ناوگان گازوئیل‌ سوز براساس ظرفیت (تعداد مسافر و یا میزان بار) تهیه و تدوین شد.

وی افزود: اطلاعات پیمایش بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تبادل شد البته در این تبادل با مشکلات فنی متعددی مواجه شدیم اما بعداز هر مرحله تست رفع نقص و اصلاحاتی صورت گرفت و به زبان مشترک داده‌ای دست یافت تا بدین ترتیب تبادل انجام شود.

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای گفت: در طرح قبلی سهمیه‌بندی سوخت گازوئیل، نیازی بر خط بودن جایگاه‌های سوخت نبود زیرا سهمیه کلی برای همه ناوگان، یکسان اختصاص می‌یابد و فقط براساس کارت سوخت مشخص می‌شد که چه میزان سهمیه دریافت شده و چه میزان باقی مانده است.

آدم‌نژاد افزود: در طرح جدید یکی از ضرورت‌ها الزام برخط بودن همه جایگاه‌های ارایه سوخت است تا بدین ترتیب همه اطلاعاتی سوخت به صورت برخط به جایگاه‌ها ارسال شود و بعد از آن که این اطلاعات به جایگاه‌ها ارسال می‌شود باید جایگاه داران اطلاعات را مبنی بر میزان سهمیه و مصرف به رانندگان ارایه دهند.

معاون سازمان راهداری اظهار کرد: شرکت پخش در حال برخط سازی همه جایگاه‌های سوخت است و تعدادی جایگاه باقی‌مانده نیز در حال برخط‌سازی است.

وی افزود: از اول تیر ماه، آزمایش‌ اطلاعات مذکور در جایگاه‌های سوخت کشور آغاز می‌شود و پس از کسب بازخورد مثبت داده‌ها و اطمینان خاطر از صحت این بازخورد و صحت عملکرد شبکه، سهمیه جدید اعمال خواهد شد.

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: تا اطمینان کامل از بازخورد این داده‌ها و تبادل اطلاعات بین سازمان راهداری و شرکت پخش و اطمینان از عملکرد صحیح جایگاه‌های سراسر کشور، فعلاً سهمیه قبلی پابرجا خواهد بود.

آدم‌نژاد با بیان اینکه بازخورد اطلاعات در جایگاه‌های ارائه سوخت از روز آینده تست می‌شود، گفت: 2 هزار و 400 جایگاه ارایه سوخت در سراسر کشور داریم و از روز آینده اطلاعات به آنها ارسال و از آنها دریافت می‌شود.

وی افزود: همچنین عملکرد ناوگان را به شرکت پخش ارایه داده‌‌ایم و شرکت پخش بر اساس فرمول، سهمیه‌ها را به جایگاه‌ها اختصاص داده است ضمن آنکه ما سهمیه را به صورت رفت و برگشتی از جایگاه‌ها تست می‌گیریم.

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای افزود: 400 هزار دستگاه ناوگان و 2 هزار و 400 جایگاه سوخت، باید در این شبکه کاملا پیچیده همه اطلاعات را به دقت دریافت و ارایه کنند و اگر سهمیه حتی یک دستگاه ناوگان به درستی در جای خود ننشیند با مشکل برخورد خواهیم کرد.

آدم‌نژاد یادآور شد: این سیستم پیچیده نیازمند برنامه‌ریزی کاملا دقیقی است و به خاطر همین، کارگروه تا حصول اطمینان تاکید کرده است که سهمیه‌ها تغییر نکند تا زمانی که حصول اطمینان انجام شود.

معاون سازمان راهداری گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 15 روز آینده این تست‌ها به پایان برسد و اطمینان حاصل شود و در صورت حصول اطمینان برای کارگروه و برخط شدن همه جایگاه‌های سوخت، سهمیه جدید سوخت گازوئیل ناوگان عمومی جاده‌ای اختصاص می‌یابد و فعلا سهمیه‌ها تغییری ندارد.(فارس)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر