معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام اینترنتی کتب درسی دانش آموزان پیش دانشگاهی سراسر کشور از فردا خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۳۲۶
ثبت نام اینترنتی کتب درسی پیش دانشگاهی از فردا

حسین طلایی، با بیان اینکه ثبت‌نام و توزیع الکترونیکی کتب درسی را از مقطع پیش‌دانشگاهی به صورت آزمایشی آغاز می‌کنیم گفت: این ثبت‌نام از دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی در سه مرحله انجام خواهد شد.

وی افزود: دانش آموزان می‌توانند از اول تا 31 تیرماه پس از آنکه ثبت‌نام خود را در سامانه سناد انجام دادند وارد پایگاه اینترنتی www.irtexbook.ir شده و با وارد کردن کد دانش‌آموزی، ثبت خود را به صورت دوره‌ای انجام دهند و با اتصال به کارت شتاب، هزینه کتاب را پرداخت کنند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه با دریافت کد رهگیری زمان تحویل و مکان تحویل کتاب به دانش‌آموز اعلام می‌شود، گفت: معمولا دانش‌آموز می‌تواند در همان مدرسه‌ای که ثبت‌نام کرده است، کتب خود را نیز دریافت کند.

وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزانی که در خردادماه قبول نشده‌اند و یا از ثبت‌نام جا مانده‌اند، سایت از 20 شهریور تا 10 مهرماه بازگشایی می‌شود، عنوان کرد: مرحله سوم برای ثبت‌نام جاماندگان و یا کسانی که می‌خواهند کتبی را به صورت تک جلدی تهیه کنند، در نظر گرفته شده که به احتمال زیاد اواخر مهرماه خواهد بود.

به گفته طلایی متاسفانه سوءاستفاده، فروش غیرقانونی و توزیع در بازارهای سیاه نیز یکی از علل نارسایی‌ها در فرآیند توزیع بود که امیدواریم با این اقدام از بین برود. با فروش اینترنتی کتب درسی همچنین می‌توانیم بخشی از هزینه‌های تولید کتب درسی را کاهش دهیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان اعلام کرد: ثبت نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران نیز به صورت آزمایشی از ششم تیرماه آغاز می‌شود. سایر دانش آموزان نیز برای دریافت کتب به روال سال‌های قبل در مدارس ثبت نام می‌کنند. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایدا
-
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
ببخشید الان اینجا زده از 20 شهریور تا 10 مهر تمدید شده من هر كاری میكنم ثبت نمیشه میگه مهلت تموم شده

نیازمندی ها