پس از هفت ماه حبس و با وجود درخواست‌های بین‌المللی، در نهایت روز گذشته دادگاهی در بحرین شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت معارض الوفاق اسلامی بحرین را به چهار سال زندان محکوم کرد.
کد خبر: ۸۰۸۸۴۲

این دادگاه شیخ علی سلمان را از اتهام تلاش برای براندازی نظام تبرئه کرده ولی برای دیگر اتهامات ، وی را به چهار سال زندان محکوم کرده است. توهین به وزارت کشور و دعوت برای سرپیچی از قوانین از جمله اتهاماتی بود که دادگاه بحرین شیخ علی سلمان را به خاطر آن به چهار سال زندان محکوم کرد.

در همین حال، عبدالله الشملاوی، عضو هیات وکلای شیخ سلمان صدور این حکم را تائید کرد و در صفحه توییتر خود گفت: دادگاه در حالی که ما را از سخن گفتن و دفاع از شیخ علی سلمان منع کرده بود، این حکم را صادر کرد. او افزود: نیروهای امنیتی به طور گسترده در اطراف دادگاه مستقر شده و کارت شناسایی افراد (حاضر و وارد شونده به ساختمان دادگاه) را به دقت بررسی کردند. پس از صدور این حکم، جمعیت الوفاق اعلام کرد: این حکم به دلیل درخواستهای شیخ علی سلمان برای تحقق دموکراسی و مخالفت با استبداد صادر شده است و این محاکمه سیاسی است. این جمعیت در ادامه بیانیه خود افزود: این حکم صادره ارزشی در ترازوی قضایی و سیاسی ندارد زیرا تنها محدود به شخص علی سلمان نمیشود، بلکه این حکم علیه اکثریت مردم بحرین است که خواستههای وی را در تحقق دموکراسی و عدالت و کرامت انسانی مطرح میکنند. این حکم به منزله محاکمه خواستههای عادلانه مردم بحرین و مواضع ملی آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها