بازی‌های پر اوج و فرود یک صنعت

همه چیز با آتاری شروع شد! + عکس

با توجه به پرسش‌های ارسالی شما دوستان همیشگی کلیک تصمیم گرفتیم این مطلب را به اطلاعاتی در خصوص خرید بازی اورجینال و امکان به اشتراک‌گذاری آنها اختصاص بدهیم. تکلیف بازی‌های فیزیکی مشخص و واضح است، بازی‌های اورجینال پلتفرم‌های مختلف را می‌توانید به دوستان خود قرض دهید تا آنها نیز تجربه کنند. البته بعضی از بازی‌های فیزیکی PC ممکن است حاوی کدی باشد که فقط روی یک سیستم قابل استفاده باشد، اما این موارد استثناست.
کد خبر: ۸۰۸۱۶۷
خرید اشتراکی بازی‌های اورجینال

درباره خرید دیجیتال بازی‌ها و اشتراک‌گذاری آنها مساله متفاوت است. اول این‌که برای خرید از Steam ، PSN و Xbox Live به اعتبار مالی نیاز دارید که می‌توانید آن را از طریق کارت‌هایی که با قیمت‌های مختلف در سایت‌های گوناگون به فروش می‌رسند خریداری کرده و با فعال کردن کد آنها در حساب کاربری خود، اعتبار مالی را به حسابتان اضافه کنید. البته در خصوص استیم، بعضی از سایت‌ها Gift بازی را می‌فروشند که دردسر کمتری دارند؛ زیرا اگر خودتان بخواهید بازی را بخرید، IP سیستم شما باید با بازاری که قصد خرید از آن را دارید، هماهنگ باشد. به عبارت دیگر شما با آی پی ایران نمی‌توانید از صفحه اصلی استیم که برای بازار آمریکاست خرید کنید مگر این که از VPN آمریکایی استفاده کنید. این در صورتی است که نسخه گیفت از سوی خریدار برای شما ارسال می‌شود و فقط کافی است آن را به‌عنوان هدیه بپذیرید و به حسابتان اضافه کنید.

شرکت‌های مایکروسافت و سونی این اجازه را به کاربران خود می‌دهند که حساب کاربری خود را به‌ترتیب روی حداکثر 2 و 3 کنسول فعال کنند. در واقع شما به‌عنوان خریدار اصلی یک بازی مثلا در PS4 می‌توانید نام کاربری و رمز عبور خود را حداکثر به دو نفر دیگر بدهید تا آنها هم به بازی‌های خریداری شده شما دسترسی داشته باشند. استیم نیز بیشتر از یک سال است که چنین امکانی را اضافه کرده است. در استیم می‌توانید حساب خود را با پنج کاربر دیگر به اشتراک بگذارید. البته باید حواس‌تان باشد که هر حساب یا نام کاربری می‌تواند حداکثر روی ده سیستم فعال باشد. افرادی که بازی‌های‌تان را با آنها به اشتراک گذاشته‌اید، می‌توانند آنها را از روی حساب کاربری خود دانلود و تجربه کنند، اما در صورتی که شما به عنوان مالک اصلی همزمان در حال بازی کردن باشید، دسترسی تمام حساب‌های مشترک شده با شما به بازی‌هایتان قطع می‌شود و پیغامی مبنی بر خرید بازی یا خروج از آن دریافت می‌کنند. به بیان ساده‌تر اولویت بازی کردن همیشه با مالک اصلی حساب است.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها