گزارش تازه از جنایت صهیونیست‌ها علیه کودکان

تنها چند روز پس از آن‌که دبیرکل سازمان ملل با وجود گزارش‌ها و شواهد فراوان از قرار دادن نام اسرائیل در میان گروه‌ها و رژیم‌های ناقض حقوق کودکان در سراسر جهان سر باز زد، گزارش تازه‌ای منتشر شد که ابعاد تازه‌تری از خشونت وحشیانه صهیونیست‌ها علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۰۷۲۰۹
گزارش تازه از جنایت صهیونیست‌ها علیه کودکان

این گزارش را «دید‌بان دادگاه نظامی» (یک سازمان مردم‌نهاد فعال در زمینه خشونت صهیونیست‌ها علیه کودکان فلسطینی مستقر در کرانه باختری) در 300 صفحه منتشر کرده و در اختیار نهادها و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل قرار داده است.

نگاهی به آمار و ارقام این گزارش نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در سکوت کامل جامعه بین‌الملل، به صورت نظام‌مند خشونت‌های فراوانی را علیه این کودکان به کار می‌برند.

بنا بر این گزارش، از سال 1967 حدود 95 هزار کودک فلسطینی توسط نیروهای نظامی اسرائیل دستگیر شده‌اند. از این تعداد حدود 43 هزار نفر در حملات شبانه این نیروها بازداشت شده‌اند. آمار تاسف‌بار دیگر در مورد 59 هزار کودک فلسطینی است که در جریان این بازداشت‌ها مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند. آمار و ارقام منتشر شده در این گزارش بر مبنای تحقیقاتی است که بین سال‌های 2013 تا 2015 انجام گرفته است.

این گزارش نشان می‌دهد سال 2013 با بازداشت حدود 200 کودک، بیشترین آمار را در این زمینه داشته است. 187 نفر از این 200 کودکی که با این سازمان مصاحبه کردند، گفتند تا حدود 12 ساعت پس از بازداشت دستان آنها از پشت با بندهای پلاستیکی بسته شده بود. در بخشی از این گزارش آمده است،در برخی از این موارد مچ کودکان دچــــار خونریزی‌های شدید شده یا دستانشان کبود شده است. در زمان بازداشت از خوابیدن بسیاری از کودکان ممانعت به عمل می‌آمد و در حالی که دستان و چشمان آنها بسته بود، در فضای باز قرار می‌گرفتند. بخش زیادی از این کودکان نسبت به حقوق خود اطلاعی نداشتند و 94 درصد از آنها نیز از داشتن وکیل محروم بودند. از میان آن 200 نفر، 124 نفر اعلام کردند مورد خشونت‌های شدید قرار گرفته‌اند.

این گزارش در این زمینه می‌افزاید: رفتارهای خشونت‌آمیز و تهدید به کتک زدن، تجاوز، زندان انفرادی و متصل کردن آنها به برق باعث ‌شده کودکان از روی ترس اعتراف به کارهایی بکنند که نظامیان صهیونیست می‌خواستند.

روند وحشتناک دادگاه‌ها

تا اینجا بیشتر در مورد خشونت‌هایی صحبت شد که کودکان فلسطینی در زمان بازداشت اولیه با آن روبه‌رو می‌شوند. اما این پایان ماجرا نیست، زیرا با شروع روند برگزاری دادگاه‌ها، شاهد ظلم و ستم بیشتری هستیم. پس از بازداشت، کودکان هیچ‌گونه دیداری با اعضای خانواده خود ندارند تا این‌که زمان برگزاری اولین دادگاه برسد. این زمان ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد؛ در حالی که بی‌گناهی بسیاری از این کودکان از قبل هم مشخص است، اما آنها در روند دادگاه‌ها بسرعت متهم شناخته می‌شوند؛ زیرا این کار سریع‌ترین راه برای دریافت وثیقه از خانواده‌های فلسطینی است.

نکته تاسف بارتر مربوط به قضات این دادگا‌ه‌هاست. بیشتر این قاضی‌ها، افسران ذخیره یا وظیفه در ارتش رژیم صهیونیستی هستند. آنها پس از متهم شناختن این کودکان، برگه اعترافی را به آنها می‌دهند که به زبان عبری نوشته شده است و عملا کودکان اطلاعی از این نوشته‌ها ندارند. پس از متهم شناخته شدن، حدود 60 درصد از کودکان بازداشت شده به زندان‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی برده می‌شوند که این موضوع نقض کامل کنوانسیون چهارم ژنو است. پس از آن نیز، آنها بندرت و با سختی‌های فراوان می‌توانند با اعضای خانواده خود دیدار داشته باشند.

با توجه به اتفاقات چند روز گذشته و امتناع از قرار دادن نام اسرائیل در فهرست ناقضان حقوق کودکان، انتظار نمی‌رود انتشار این گونه گزارش‌ها منجر به متهم شناخته شدن رژیم صهیونیستی شود. از سوی دیگر، این گزارش تازه در حالی منتشر شده که هنوز بسیاری از تصمیم هفته گذشته بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ابراز تعجب می‌کنند. علت این است که لیلا زروقی، نماینده ویژه بان کی مون در مورد نقض کودکان در جنگ، با ارائه گزارش‌ها و مستندات فراوان پیشنهاد کرده بود، رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار گیرد.

اسرائیل: کشتن کودکان غزه قانونی بود

یکی از اتفاقاتی که در جریان حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در جنگ سال گذشته غزه واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت، کشته شدن چهار نوجوانی بود که در حال بازی در ساحل غزه با شلیک راکت‌های اسرائیلی به شهادت رسیدند. حال با گذشت حدود یک سال از این اتفاق تلخ، مقامات رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی از این کار دفاع کرده و آن را قانونی دانسته‌اند. پیتر لرنر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک ارتش این رژیم ادعا کرد: براساس تحقیقات انجام شده، به دنبال آن حمله هیچ کدام از حقوق بین‌المللی نقض نشده و این کار کاملا قانونی بوده است.

وقتی سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری نسبت به اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها سکوت کرده و اقدامی انجام نمی‌دهند، بیان چنین واکنش و پاسخی از سوی خود مقامات تل‌آویو چندان جای تعجبی نباید داشته باشد.

حسین خلیلی/ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها